Metal Gear Solid Master Collection naprawione na PC - przez fanów
Gdzie producent nie może, tam modera pośle.
Metal Gear Solid Master Collection Vol. 1 spotkało się z chłodnym przyjęciem fanów, którzy nie byli zadowoleni przede wszystkim z braku usprawnień graficznych oraz pewnego niedopracowania gier w kolekcji. Po niecałych trzech tygodniach od premiery gracze sami naprawili to, co ich irytowało.
Zaledwie 10 godzin po premierze, w sieci pojawił się mod MGSResolutionPatch pozwalający uruchomić MGS2 i MGS3 w rozdzielczości 4K, a także naprawiający błędy związane z rozmowami przez Codec czy interfejsem. Nieco więcej czasu zajęło kolejnym fanom dodanie do gry obsługi ultraszerokich monitorów, ale stosowna łatka jest już dostępna.
Mod o nazwie Metal Gear Solid Master Collection Fix wspiera wszystkie gry z kolekcji oprócz pierwszego Metal Gear Solid (tu zalecane jest użycie innej wersji moda) i oferuje mnóstwo poprawek. Do najważniejszych należy wsparcie niestandardowych rozdzielczości, tryb okienkowy bez obramowania, regulacja czułości myszy w MGS3 czy dodanie opcji dostosowania siły filtrowania anizotropowego oraz limitu rozmiaru tekstur.
Ponadto w serwisie Nexus pojawiło się sporo innych modyfikacji, jak MGS3 High Resolution Textures i MGS2 High Resolution Textures, których autor użył SI do zwiększenia rozdzielczości tekstur, czy MGS3MC Better Audio oraz MGS2MC Better Audio poprawiające fatalną jakość dźwięku w obu produkcjach (to szczególnie przydatne w Snake Eater).
Moderzy poszli nawet o krok dalej i opracowali takie dodatki, jak choćby możliwość poruszania się podczas kucania w Snake Eater czy też nowe logotypy nawiązujące stylistyka do Master Collection. Nowe mody i poprawki wychodzą niemal codziennie, niestety nie można powiedzieć tego o oficjalnych aktualizacjach, z którymi Konami zdaje się nie spieszyć.