Metaverse to „źle zaprojektowana gra wideo” - uważa szef Xboxa
Nie jest fanem.
Phil Spencer przyznał, że nie jest wielkim fanem technologii metaverse. Uważa, że jest ona na ten moment „słabo zaprojektowaną grą wideo”.
Metaverse, czyli projekt wirtualnej rzeczywistości, realizowany m.in. przez Marka Zuckerberga, to temat często poruszany w dyskusjach, również tych poświęconych branży gier. Jedną z takich debat podjęto podczas konferencji WSJ Tech Live, gdzie o własną definicję metaverse spytano m.in. Phila Spencera - szefa Xboxa.
- Metaversum to źle zaprojektowana gra wideo - odpowiedział. - Przez lata umieszczaliśmy ludzi wspólnie w przestrzeniach 3D gdzie mogli ratować świat przed kosmitami lub podbijać zamki. Budowanie metaversum przypomina bardziej salę konferencyjną. Po prostu nie uważam tego za miejsce, gdzie chciałbym spędzać najwięcej czasu.
Spencer nie jest osamotniony w swoim sceptycyzmie. Podobnego zdania jest również dyrektor generalny Snap Inc., Evan Spiegel, który zdefiniował metaversum „przebywaniem w środku komputera”, czyli w ostatnim miejscu, w którym chciałby się znaleźć po dniu pracy.
Projekt metaverse - choć niezaprzeczalnie ambitny - jest już od dłuższego czasu powszechnym obiektem kpin ze strony graczy. Nic w tym dziwnego, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że przełomową opcją technologii okazują się nogi awatarów.