Metro Exodus - analiza wersji PC i porównanie edycji konsolowych od Digital Foundry
Ray tracing, płynność i inne.
Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Digital Foundry poddali dogłębnej analizie wydane wczoraj Metro Exodus. W opublikowanych materiałach przyjrzeli się wersji PC, a także porównali ze sobą konsolowe edycje gry.
Dziennikarze podkreślają, że wydanie komputerowe jest „genialnym przełomem dla oprawy graficznej” i przedsmakiem następnej generacji. Uważają, że 4A Games wyznaczyło ścieżkę, którą mogą podążać inni deweloperzy.
W nagraniu poświęconym wersji PC redakcja Digital Foundry skupiła się między innymi na możliwościach ray tracingu, czyli techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Dzięki rozwiązaniu, odwiedzane przez gracza lokacje wyglądają „szczególnie spektakularnie”, a zwłaszcza gęsta roślinność i płaskie powierzchnie z wodą.
Na konsolach gra najstabilniej działa na bazowym Xbox One, osiągając stałe 30 klatek na sekundę. Na pozostałych dochodzi do spadków płynności, przy czym największe na urządzeniach Sony - w niektórych sekwencjach (między innymi strzelaninach i wchodzeniu w dym) na zwykłym PS4 obniżki sięgają w okolice 15 FPS, a na edycji Pro do 22.
Najwyższą rozdzielczość tytuł ukraińskiego studia 4A Games oferuje na mocniejszym modelu platformy Microsoftu, która generuje obraz w natywnym 4K. Natomiast na PS4 Pro produkcja wyświetla się w 1440p.
Na wszystkich konsolach modele postaci i innych obiektów wyglądają identycznie, choć na bazowym Xbox One filtrowanie tekstur jest mniej szczegółowe. Ponadto wersje na platformy koncernu z Redmond i Sony pozbawione są zaawansowanej fizyki znanej z PC.
Zobacz: Metro Exodus - Poradnik, Solucja
Metro Exodus to kolejna odsłona cyklu opartego na powieściach autorstwa Dmitrija Głuchowskiego. Gracze ponownie wcielają się w Artema, choć tym razem większość czasu spędzają nie w tunelach metra, a na powierzchni.