Skip to main content

Metro Exodus będzie testem możliwości PC

Twórcy „uwielbiają wysadzać karty graficzne”.

Twórcy Metro Exodus zapowiedzieli, że gra będzie wymagała mocnych podzespołów PC. Ulepszony silnik graficzny 4A Engine - znany z poprzednich odsłon serii - zaoferuje o wiele lepszą jakość oprawy.

- Mamy nadzieję, że cykl Metro pozostanie testem sprawności dla komputerów - mówi Jon Bloch, producent wykonawczy, w rozmowie z Game Informer. - Uwielbiamy wysadzać karty graficzne - dodaje.

Zobacz na YouTube

Ulepszona wersja silnika zaoferuje znacznie bardziej imponującą warstwę graficzną niż odświeżone edycje poprzednich części: Metro Redux. Twórcy opracowali technologię obejmującą zaawansowane przechwytywanie mimiki twarzy oraz realistyczne oświetlenie. Działanie 4A Engine obejmuje również wyświetlanie cyklu dobowego i zmiennych warunków pogodowych.

Gra zaoferuje też wyostrzone w porównaniu do poprzedników tekstury, realistycznie zachowujące się światło we mgle oraz środowiska gęściej wypełnione obiektami. Gracz napotka bardziej szczegółowe i lepiej animowane postaci.

Imponującą grafiką będą się również cieszyć posiadacze mocniejszych wersji konsol od Microsoftu i Sony. Dla Xbox One X deweloperzy planują wsparcie rozdzielczości 4K i technologii HDR. 4A Games skorzysta też z dodatkowej mocy PlayStation 4 Pro, lecz nie wiadomo dokładnie, w jaki sposób.

Metro Exodus to trzecia odsłona cyklu postapokaliptycznych strzelanin pierwszoosobowych. Świat zniszczony przez wojnę nuklearną zmusza ludzkość do poszukiwania schronienia pod ziemią. Jedynie najodważniejsi śmiałkowie wydostają się na powierzchnię w poszukiwaniu zapasów.

Gra zaoferuje największe lokacje w historii serii i przebuduje znany z poprzednich odsłon system moralności. Produkcja zadebiutuje jesienią 2018 roku na PC, PlayStation 4 i Xbox One.

Zobacz także