Metro Exodus będzie testem możliwości PC
Twórcy „uwielbiają wysadzać karty graficzne”.
Twórcy Metro Exodus zapowiedzieli, że gra będzie wymagała mocnych podzespołów PC. Ulepszony silnik graficzny 4A Engine - znany z poprzednich odsłon serii - zaoferuje o wiele lepszą jakość oprawy.
- Mamy nadzieję, że cykl Metro pozostanie testem sprawności dla komputerów - mówi Jon Bloch, producent wykonawczy, w rozmowie z Game Informer. - Uwielbiamy wysadzać karty graficzne - dodaje.
Ulepszona wersja silnika zaoferuje znacznie bardziej imponującą warstwę graficzną niż odświeżone edycje poprzednich części: Metro Redux. Twórcy opracowali technologię obejmującą zaawansowane przechwytywanie mimiki twarzy oraz realistyczne oświetlenie. Działanie 4A Engine obejmuje również wyświetlanie cyklu dobowego i zmiennych warunków pogodowych.
Gra zaoferuje też wyostrzone w porównaniu do poprzedników tekstury, realistycznie zachowujące się światło we mgle oraz środowiska gęściej wypełnione obiektami. Gracz napotka bardziej szczegółowe i lepiej animowane postaci.
Imponującą grafiką będą się również cieszyć posiadacze mocniejszych wersji konsol od Microsoftu i Sony. Dla Xbox One X deweloperzy planują wsparcie rozdzielczości 4K i technologii HDR. 4A Games skorzysta też z dodatkowej mocy PlayStation 4 Pro, lecz nie wiadomo dokładnie, w jaki sposób.
Metro Exodus to trzecia odsłona cyklu postapokaliptycznych strzelanin pierwszoosobowych. Świat zniszczony przez wojnę nuklearną zmusza ludzkość do poszukiwania schronienia pod ziemią. Jedynie najodważniejsi śmiałkowie wydostają się na powierzchnię w poszukiwaniu zapasów.
Gra zaoferuje największe lokacje w historii serii i przebuduje znany z poprzednich odsłon system moralności. Produkcja zadebiutuje jesienią 2018 roku na PC, PlayStation 4 i Xbox One.