Metro Exodus - Morze Kaspijskie: auto, latarnia morska, Giul
Docieramy do pustyni, gdzie wdajemy się w konflikt z nafciarzami i Baronem.
Po przedarciu się przez hordę kanibali w podziemnym bunkrze w Jamantau drużyna wyruszy Aurorą w dalszą podróż. Po wielu kilometrach dotrzecie na pustynię w pobliże Morza Kaspijskiego, gdzie mają znajdować się ważne dane satelitarne.
Już na samym początku natkniecie się na jednego z tak zwanych nafciarzy, który będzie podążał za pociągiem, a następnie poinformuje o nim swoich ludzi. Kiedy Aurora się zatrzyma Młynarz podzieli zespół na drużyny, przydzielając im różne zadania.
Pierwszym celem Artema będzie udanie się na wschód i zbadanie, co stało się z osobą prowadzącą wspomniany wcześniej samochód.
Odszukanie kierowcy i odpalenie auta
Po odprawie skorzystaj jeszcze z warsztatu, aby uzupełnić braki w ekwipunku i amunicji. Tokariew podaruje bohaterowi nowy typ pocisków zapalających do wiatrówki.
Zacznij kierować się na południowy zachód, w stronę celu. Po drodze uważaj na pustynne mutanty. Możesz też wejść do wolno stojącego domku, gdzie znajdziesz karabin powtarzalny. Po dotarciu w pobliże auta okaże się, że jest puste.
Udaj się wtedy do pobliskiego zrujnowanego budynku (1). Przejdź przez parter i kieruj się na wyższe piętra, eliminując mutanty. W końcu dotrzesz do niebieskich drzwi. Wyważ je, a dotrzesz na klatkę schodową.
Wejdź po schodach na górę i wyjdź na dach, gdzie zostaniesz zaatakowany przez nafciarza. Po sekwencji zręcznościowej Artem go chwyci (2). Zdecyduj czy chcesz go tylko ogłuszyć czy też zabić. Podobnie, jak w Wołdze oszczędzanie wrogów zaprocentuje w przyszłości uratowaniem jednego z kompanów.
Bez względu na sposób potraktowania nafciarza bohater podniesie klucz do auta. Skorzystaj z pobliskiej linki, aby szybko zjechać na dół, po czym otwórz drzwi od strony kierowcy. Odeprzyj atak mutanta, a po scence z Damirem usiądź za kółkiem samochodu i zacznij jechać przed siebie.
Dotarcie do latarni i udzielenie pomocy Giul
Kieruj się na północ, jednocześnie odsłuchując wiadomość od Młynarza. Dowiesz się od niego, że w Aurorze udało się nawiązać kontakt z kobietą o imieniu Giul, która może pomóc dostać się do poszukiwanych danych satelitarnych.
Jedź cały czas wzdłuż drogi, kierując się na północ w stronę latarni. Kiedy dotrzesz w pobliże pojazdów zostawionych przez nafciarzy wyjdź z auta i skieruj się do wejścia (3) jaskini u podnóża góry.
Skorzystaj z linki, żeby przedostać się na drugi brzeg przepaści. Następnie rusz przed siebie, obserwując pogrom nafciarzy, zabijanych przez pułapki Giul. Przemieszczając się po jaskini uważaj, aby samemu w nie wejść. Stąpaj ostrożnie i rozbrajaj je.
Szybko trafisz też na żywych przeciwników (4), którzy będą poruszać się pojedynczo. Sam zdecyduj czy będziesz ich ogłuszał czy zabijał, pamiętając, że będzie to miało wpływ na dalszy los Damira.
Kontynuuj przechodzenie przez jaskinię, trzymając się powyższych wskazówek. W końcu dotrzesz do miejsca, z którego wydostaniesz się na powierzchnię.
Rusz ścieżką przed siebie, nie przejmując się na razie odgłosami bitwy. Dopiero, kiedy wejdziesz na samą górę zobaczysz latarnię morską (5), w której broni się Giul.
Przeciwnicy stoją tyłem do bohatera w kilku grupach z lewej (6) oraz prawej (7) strony placu. Zadaniem jest wyeliminowanie ich wszystkich. Ponieważ są zajęci bitwą, nic nie stoi na przeszkodzie, aby się do nich zakradać i obezwładniać lub zabijać po cichu.
Kiedy uporasz się ze wszystkimi podejdź do latarni i poczekaj, aż Giul opuści łódź, pełniącą rolę windy. Wejdź do środka, przestaw dźwignię i wjedź na górę. Wysłuchaj kobietę oraz Młynarza i przygotuj się w warsztacie do kolejnej misji.
- Spis treści: Metro Exodus - Poradnik, Solucja
- Następnie: Metro Exodus - Morze Kaspijskie: podziemny kompleks, pająki, mapa