Skip to main content

Metro Exodus - Moskwa: początek, Anna, przejście przez miasto

Rozpoczynamy przygodę podczas pobytu w kanałach. Następnie przedzieramy się przez tereny Moskwy.

Po zejściu do kanału zacznij iść przed siebie. Na ekranie, oprócz broni i celownika, są jeszcze dwa ważne oznaczenia, które będą występować przez całą grę. Na zegarku odmierzany jest czas, przez jaki będzie działał bieżący filtr. Kiedy zacznie zbliżać się do końca trzeba będzie go wymienić.

Ponadto światełko zapalające się na zegarku wskazuje czy nasz bohater znajduje się przy źródle światła czy też przebywa w mroku, gdzie trudniej go wypatrzeć przez przeciwników. Z lewej strony, na skali z kolorami: zielonym, pomarańczowym i czerwonym, zaznaczony jest poziom promieniowania.

Powyższe wskaźniki będą jeszcze omawiane w dalszej fazie gry. Obecnie rusz przed siebie. W pewnej chwili trzeba będzie wcisnąć lewy przycisk na analogu, żeby zapalić latarkę. Dzięki niej możliwe jest rozświetlanie ciemnych miejsc, ale bohater również staje się bardziej widoczny dla innych.

Po dotarciu do końca tunelu przejdź przez drzwi z lewej i skorzystaj z zapalniczki, żeby podpalić pajęczynę. Kontynuuj do miejsca, gdzie leci woda i wejdź do korytarza z prawej. Przy zwłokach z lewej znajdziesz magazynek do strzelby (1), który podnieś.

Rusz dalej i wskocz do wagonu i przejdź przez niego, kierując się w prawo i po drodze podpalając pajęczynę. Kontynuuj, aż przejdziesz przez stalowe drzwi i dotrzesz do miejsca z dużą ilością pajęczyn.

Uważaj, ponieważ po zbliżeniu się do wagonu z lewej bohater zostanie zaatakowany przez mutanta. W zależności od ustawionego trybu QTE wciśnij, przytrzymaj lub szybko wciskaj klawisz, który pojawi się na ekranie (2).

Po rozprawieniu się z pierwszym mutantem udaj się w prawo, gdzie natkniesz się na kilka kolejnych. Kiedy zaczną się zbliżać zastrzel je, korzystając ze strzelby. Z prawej strony na stoliku znajdziesz pierwszy sekret, a konkretnie dokument.

Ruszaj dalej i przeszukaj pobliskie ciała i, jeśli chcesz, przesłuchaj taśmę leżącą na półce z prawej. Następnie wejdź do wagonu i przejdź przez niego. Rozpraw się z kolejnym mutantem (3) i szybko przebiegnij przez drzwi na wprost (4).


Baza i przejście przez Moskwę

Po uratowaniu Artema przez żołnierzy trafisz do szpitala, gdzie partnerka głównego bohatera, Anna, kłóci się z Pułkownikiem - swoim ojcem.

Po scence przejdź przez izbę szpitalną i skieruj się do miejsca, gdzie zespół przywita Artema. Po chwili razem z Anną przeniesiesz się na powierzchnię, do ruin Moskwy. Załóż maskę (strzałka w dół na krzyżaku) i wyrusz za Anną.

Jeśli chcesz, to możesz rozejrzeć się po mijanych pomieszczeniach, jednak finalnie i tak trzeba podążać za dziewczyną. W końcu dotrzesz do lokacji z mutantami (5), które wystrzelaj ze swoją partnerką. Następnie przeszukaj pomieszczenia, gdzie znajdziesz nieco przydatnych zapasów.

Następnie znów wyrusz z Anną. Po wyjściu z budynku traficie na grupę mutantów - zignoruj je i poczekaj, aż przebiegną, po czym rozpraw się z niedobitkami. Warto poszukać ciał w pojazdach, przy których znajdziesz zapasy. Dojdź do Anny, przetrzyj maskę i podsadź dziewczynę na podwyższenie.

Podążaj cały czas za nią, aż w końcu ujrzycie pociąg. Po chwili z prawej podjedzie auto (6), do którego się skierujcie. Po wejściu do środka zostaniecie ogłuszeni przez wojskowych.


Zobacz także