Skip to main content

Metro Exodus - Tajga: pionierzy, bandyci, cmentarz, niedźwiedź, cerkiew

Przedostajemy się przez wrogie posterunki i docieramy do kobiety o imieniu Olga.

Po zdobyciu plecaka rusz przed siebie i poczekaj, aż rozmawiający ze sobą pionierzy się rozejdą. Dzięki temu będziesz mógł ich łatwiej i bezpieczniej eliminować po kolei.

Następnym celem jest dotarcie do obozu pionierów, gdzie przetrzymywany jest Alosza. Najlepiej zakraść się do jednej z wież, ulokowanych na drzewie i skorzystać z linki, dzięki której bohater błyskawicznie znajdzie się za palisadowym ogrodzeniem.

Jeśli nie chcesz zabijać pionierów, to postaraj się ich eliminować po cichu jednego po drugim. Gdyby plan się nie powiódł i rywale wypatrzyliby Artema, podnosząc przy tym alarm, to pamiętaj, że i tak możesz nadal ich obezwładniać bez zabijania. Jest to tyle prostsze, że większość rywali jest uzbrojonych w wolno strzelające kusze. Masz więc możliwości szybkiego przemieszczania się między osłonami i atakowania kolejnych pionierów.


Obóz pionierów

Bez względu na wybraną przez siebie taktykę, należy dotrzeć do pomalowanego na zielono budynku (1), gdzie przetrzymywany jest Alosza.

Nie chodzi jednak o parter, tylko o piętro, na które dostaniesz się korzystając z drabiny. Po znalezieniu się na miejscu zlokalizuj drewniane drzwi i je wyważ. Niestety okaże się, że w środku nie przebywa Alosza, tylko pionier (2), którego najlepiej jest ogłuszyć.

Zanim wyruszysz w dalszą drogę dobrze jest również skorzystać ze stołu warsztatowego, stojącego na lewo od spotkanego tu człowieka. Zdobędziesz przy tym informacje, że Alosza prawdopodobnie znajduje się w cerkwi.

Opuść budynek i przez kolejne wieże udaj się do tej, z której wystaje lina (3). Skorzystaj z niej, aby szybko dostać się na drugi brzeg (4). Przejdź w prawo, wejdź na górę po drabinie i wyeliminuj kilku pionierów.


Obóz bandytów i uwięziony pionier

Następnie przejdź przez pomieszczenie i zlokalizuj kolejną linę, po której przejedź do skalistego kanionu. Rusz przed siebie i skręć do jaskini z prawej. Przejdź przez nią i wejdź na górę po drabinie.

W ten sposób dotrzesz do obozu bandytów. W przeciwieństwie do pionierów są uzbrojeni w broń palną, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby ich zabijać. Chociaż możesz też eliminować ich po cichu. Po wejściu na górę załatw dwóch rywali w pomieszczeniu z lewej. Oprócz nich jest tu też skrępowany pionier (5). Warto go wypuścić, ale będzie to możliwe dopiero po oczyszczeniu całego obozu z wrogów.

Ten znajduje się z prawej strony. Zachowaj czujność, bo wrogów jest tu naprawdę sporo. Na szczęście nie brakuje przy tym miejsc zapewniających osłonę oraz możliwość zakradania się, jeśli chcesz pozbywać się ich po cichu.

Możesz również zignorować wrogów i od razu spróbować dostać się na ścieżkę (6) prowadzącą na cmentarz. Pamiętaj jednak, że w ten sposób nie będziesz mógł uratować pojmanego pioniera.


Cmentarz, zmutowany niedźwiedź i Olga

Na rozwidleniu skręć w prawo i ruszaj przed siebie. Po przejściu przez głazy dotrzesz do wejścia na cmentarz.

Można się tu nieco rozejrzeć, ale najważniejsze jest skierowanie się w stronę drewnianych drzwi (7) i przecięcie linki (8). Kiedy przejście zostanie zniszczone przez zmutowanego niedźwiedzia, rozpocznie się walka. W chwili obecnej warto jednak wybrać wariant z ucieczką.

Cofnij się na początek cmentarza i poczekaj, aż przeciwnik na chwilę się zatrzyma po szarży. Szybko rusz w stronę budynku i skorzystaj z drabiny, która rozwinęła się po przecięciu wspomnianej wyżej linki. W ten sposób dostaniesz się na drewniany podest (9). Przejdź po nim do wnętrza cerkwi, gdzie spróbuj przejść przez kraty. Natkniesz się na Olgę, która wcześniej uratowała bohaterowi życie.


Zobacz także