Skip to main content

Metro Exodus - Wołga: gitara, miś, więźniowie (zadania dodatkowe)

Misje poboczne: zdobycie gitary, odnalezienie misia, uwolnienie więźniów.

Wołga jest pierwszą, większą lokacją, w której możesz podjąć się wypełnienia kilku misji pobocznych. O wypełnienie części z nich zostaniesz poproszony przez kompanów, ale w przypadku innych zadań trzeba będzie na nie trafić samemu.

Warto dodać, że bez względu na to czy dana misja poboczna jest zlecana czy też nie, to nie są one odnotowywane w dzienniku. Dlatego używane przez nas nazwy mają charakter opisowy i zostały dodatkowo zaznaczone na mapie, aby można było szybko je odnaleźć.

Misje poboczne opisane na bieżącej stronie:

  • Zdobycie gitary
  • Odnalezienie misia
  • Uwolnienie więźniów

Mapa - Wołga: misje poboczne

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

  • A - gitara
  • B - miś
  • C - więźniowie

Zdobycie gitary

O wypełnienie tego zadania zostaniesz poproszony przez Stiepana, czyli jednego z kompanów przebywających przy pociągu Aurora. Mężczyzna poprosi o tę przysługę bohatera po ukończeniu jednego z zadań głównych.

Gitara znajduje się w obozowisku bandytów na wieży radiowej (A na mapie) . Udaj się na miejsce i rozpraw się z przeciwnikami po cichu lub w zwykłej strzelaninie. Przy okazji możesz uwolnić wieśniaka, przetrzymywanego w klatce. Po oczyszczeniu terenu wejdź na jedno z wyższych pięter wieży i podnieś gitarę (1) opartą o barierki. Teraz wystarczy wrócić z nią do Stiepana.


Odnalezienie misia

Ta misja poboczna jest zlecana przez małą dziewczynkę o imieniu Nastia, którą ratujesz z cerkwi podczas jednej z misji głównych. Po wypełnieniu kilku innych zadań dziewczynka opowie o swoim misiu, który został porwany przez latającego mutanta.

Aby go odnaleźć należy udać się na południowy wschód mapy, gdzie znajduje się legowisko mutanta (B na mapie). Znajdziesz go na szczycie okrągłego budynku, gdzie możesz dostać się po schodkach. Podejdź po cichu do misia (1), podnieś go, a potem szybko odwróć się i skorzystaj z linki (2), aby uciec potworowi. Oczywiście możesz też wcześniej go zabić i dopiero zdobyć misia. Po wszystkim oddaj go Nastii.


Uwolnienie więźniów

To zadanie poboczne nie jest zlecane przez nikogo. Naszym celem jest dostanie się do budynku na mokradłach (C na mapie), który jest zarazem bazą bandytów. Jeśli chcesz załatwić sprawę po cichu, to najlepiej poczekać do zmroku.

Do środka najlepiej dostać się przez zewnętrzne schody (1). Po wejściu do środka rozprawiaj się po cichu z kolejnymi przeciwnikami - kilku jest na górze, ale większość przebywa na dole. Uważaj też na psa, który znajduje się z wartownikiem w jednym z narożników budynku na dole.

Kiedy skończysz podejdź do celi z więźniami (2) i uwolnij ich, strzelając do kłódki. Wyjdą tylko wtedy, gdy zneutralizujesz wszystkich wrogów. W nagrodę otrzymasz klucz, który możesz użyć w terminalu - dzięki niemu możesz znacznie ułatwić sobie jedną z misji głównych.


Zobacz także