Miała być ambitna gra sci-fi, a nie będzie niczego. Studio reżysera Mass Effect kończy działalność
Zabrakło środków.
Casey Hudson - były szef BioWare i twórca serii Mass Effect - założył w 2022 roku studio Humanoid Origin, z zamiarem stworzenia ambitnej gry AAA w klimatach science-fiction. Niestety obietnicy nie uda się spełnić, ponieważ firmę zamknięto.
Powód zakończenia działalności Humanoid Origin jest boleśnie prosty - zabrakło środków. Debiutancki projekt zapowiadano jako ambitną multiplatformową grę AAA w autorskim uniwersum science-fiction, jednak z uwagi na nagłe i niespodziewane odcięcie od funduszy, projekt nie doczeka się finalizacji.
„Mimo wysiłków o ochronę studia przed trudnościami stawianymi przez branżę, nieoczekiwany niedobór środków uniemożliwił nam kontynuowanie działalności” - przekazano na oficjalnym profilu Linkedin. „Jesteśmy załamani, że nie będziemy w stanie ukończyć naszego uniwersum science-fiction. Obecnie jednak skupiamy się przede wszystkim na naszym zespole, staramy się wspierać go na etapie szukania nowego zatrudnienia”.
„W ciągu spędzonego wspólnie czasu zespół osiągnął niesamowite postępy i udowodnił, że możliwe jest wykonywanie niesamowitej pracy, jednocześnie dbając o kulturę zabawy i kreatywności. Dziękujemy im za talent, odwagę i przyjaźń. Dziękujemy też wszystkim, którzy wspierali nas podczas całej naszej podróży” - dodano na końcu.
Ostatnie lata kariery Casey Hudsona trudno uznać za owocne. Deweloper po raz pierwszy odszedł z BioWare w 2014 roku, by zająć się projektem gogli HoloLens w Microsofcie. Trzy lata później powrócił do studia akurat na czas, by nadzorować trylogii Mass Effect oraz najbardziej katastrofalnego projektu w historii BioWare, czyli Anthem.