Skip to main content

Microsoft buduje „Cloud TV” dla Xboksa

Sprzedaje Mediaroom i koncentruje się na stworzeniu dedykowanej platformy dla gier i rozrywki.

Microsoft poinformował, że skoncentruje wszystkie swoje zasoby związane z TV, by stworzyć nową, bazującą na „chmurze” platformę rozrywki na Xboksie.

W związku ze zmianą strategii, firma ogłosiła, że sprzedała Mediaroom, operatora telewizji cyfrowej IPTV, koncernowi Ericsson.

Ostatnie półtora roku to okres widocznej koncentracji Microsoftu na rozwijaniu aplikacji związanych z rozrywką na Xboksie - napisał The Verge. Firma zamierza zbudować platformę „Cloud TV”, która będzie istotnym elementem nowej konsoli - kolejny Xbox zostanie zapowiedziany prawdopodobnie w maju.

„Sprzedaż Mediaroomu oznacza, że Microsoft od teraz skoncentruje wszystkie swoje zasoby związane z TV na Xboksie, by kontynuować misję stworzenia dedykowanej platformy, która dostarczy wszystkie gry oraz całą rozrywkę, jakiej oczekują konsumenci - zarówno na konsoli, telefonie, PC czy tablecie” - wyjaśnia Yusuf Mehdi na oficjalnym blogu firmy.

„To nie jest misja, którą możemy osiągnąć w pojedynkę. Chcemy współpracować z przemysłem, by zaoferować nowy powiew innowacji, zarówno w grach, jak i szeroko pojętej rozrywce. By to osiągnąć, będziemy współpracować z twórcami treści, studiami, sieciami, agregatorami treści, operatorami i dystrybutorami.”

Zobacz także