Microsoft chce, aby „każdy ekran był Xboksem”
Doniesienia zza kulis.
Doniesienia o tym, że Microsoft chce zmienić Xboksa w multiplatformowego giganta na rynku gier, wydają się coraz bardziej prawdopodobne. W sieci pojawiły się nowe doniesienia z wewnętrznego spotkania korporacji.
Jak podaje serwis Inverse, opierając się na informacjach od kilku sprawdzonych źródeł, firma miała zorganizować w zeszłym tygodniu spotkanie, na którym przedstawiła pracownikom nową strategię biznesową.
Jednym z ciekawszych puntków zebrania miała być krótka prezentacja przygotowana przez wiceprezes działu Xbox. „Każdy ekran jest Xboksem” - powiedziała Sarah Bond, pokazując pracownikom Palworld - największy hit Game Passa ostatnich miesięcy - uruchomione na ekranie telewizora, monitora i nieokreślonego bliżej przenośnego urządzenia.
Jak czytamy dalej, ludzie obecni na spotkaniu byli podobno zaskoczeni tym, jak dużą część prezentacji poświęcono hitowemu survivalowi od Pocket Pair. Pojawiło się też sporo pytań o plany stworzenia nowego handhelda od Xboksa, ale przedstawiciele firmy nie komentowali tego tematu.
O tym, co konkretnie miała na myśli Bond, przekonamy się już dziś wieczorem. Na godzinę 21:00 czasu polskiego zaplanowano podcast z udziałem wspomnianej wiceprezes, a także Phila Spencer (szefa Xbox) oraz Matta Bootyego (szef Xbox Game Studios).
Na zeszłotygdniowym spotkaniu miał pojawić się również właśnie Spencer, który zapewniał, że Xbox nie przestanie produkować własnych konsol. Wygląda na to, że firma nie zamierza rezygnować ze swojego sprzętu, choć planuje równocześnie położyć większy nacisk na technologię grania w chmurze. Najczęściej pojawiająca się plotka mówi też o tym, że dział zajmie się wydawaniem gier na różne platformy, w tym na sprzęt konkurencji - PS5 oraz Nintendo Switch.