Microsoft chce tworzyć więcej własnych gier
Spencer: „Musimy się rozwijać.”
Microsoft chce położyć w najbliższej przyszłości większy nacisk na dostarczanie odbiorcom własnych gier - to znaczy produkcji tworzonych przez wewnętrzne studia firmy, gier przeznaczonych dla platform Xbox.
Szef działu Xbox, Phil Spencer, zaznaczył w rozmowie z serwisem Bloomberg, że w grę wchodzi zarówno zakładanie nowych zespołów, jak też przejmowanie istniejących już studiów.
- Musimy się rozwijać i nie mogę się doczekać, by się tym zająć - podkreślił Spencer.
- Umiejętność tworzenia zawartości musi być jedną z naszych mocnych stron. Nie zawsze inwestowaliśmy w to na podobnym poziomie. Mieliśmy gorsze i lepsze chwile w tym aspekcie.
W ubiegłym roku Microsoft zamknął między innymi studio Lionhead, odpowiedzialne za cykl Fable, a także Press Play - twórców platformówki Max: The Curse of Brotherhood.
W 2017 roku na Xbox One - oraz na Windows 10 - trafiły tylko dwa wysokobudżetowe tytuły od wewnętrznych studiów i współpracowników Microsoftu. To Forza Motorsport 7 oraz Halo Wars 2. Premiera strzelanki Crackdown 3 została przesunięta na przyszły rok.