Skip to main content

Microsoft chce tworzyć więcej własnych gier

Spencer: „Musimy się rozwijać.”

Microsoft chce położyć w najbliższej przyszłości większy nacisk na dostarczanie odbiorcom własnych gier - to znaczy produkcji tworzonych przez wewnętrzne studia firmy, gier przeznaczonych dla platform Xbox.

Szef działu Xbox, Phil Spencer, zaznaczył w rozmowie z serwisem Bloomberg, że w grę wchodzi zarówno zakładanie nowych zespołów, jak też przejmowanie istniejących już studiów.

- Musimy się rozwijać i nie mogę się doczekać, by się tym zająć - podkreślił Spencer.

- Umiejętność tworzenia zawartości musi być jedną z naszych mocnych stron. Nie zawsze inwestowaliśmy w to na podobnym poziomie. Mieliśmy gorsze i lepsze chwile w tym aspekcie.

W ubiegłym roku Microsoft zamknął między innymi studio Lionhead, odpowiedzialne za cykl Fable, a także Press Play - twórców platformówki Max: The Curse of Brotherhood.

Zobacz na YouTube

W 2017 roku na Xbox One - oraz na Windows 10 - trafiły tylko dwa wysokobudżetowe tytuły od wewnętrznych studiów i współpracowników Microsoftu. To Forza Motorsport 7 oraz Halo Wars 2. Premiera strzelanki Crackdown 3 została przesunięta na przyszły rok.

Zobacz także