Microsoft coraz bliżej przejęcia Activision. Brytyjczycy zmienili zdanie
Znaczący zwrot akcji.
Wygląda na to, że działania Microsoftu osiągnęły zamierzony efekt. Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków wydał werdykt, w którym uznano, że przejęcie Activision Blizzard przez branżowego giganta nie zagrozi konkurencyjności na rynku gier.
- Po przeanalizowaniu dostarczonych dowodów doszliśmy do wstępnego wniosku, że przejęcie nie spowoduje znaczącego ograniczenia konkurencji w zakresie usług związanych z grami na konsolach. Koszty, jakie poniósłby Microsoft w związku z wstrzymaniem sprzedaży Call of Duty na urządzeniach PlayStation, przewyższałby wszelkie korzyści wynikające z takiej decyzji - mówił Martin Coleman, niezależny ekspert CMA, cytowany w komunikacie prasowym.
To interesujący zwrot akcji, biorąc pod uwagę fakt, że jeszcze we wrześniu brytyjski urząd wyrażał zaniepokojenie potencjalnym „ograniczeniem konkurencji” z racji na monopolizację marki Call of Duty przez Microsoft. Nie wiadomo, co kryje się za tajemniczymi „nowymi dowodami”, możemy jednak zakładać, że finalna decyzja nie przypadnie do gustu Sony.
CMA powinno wydać ostateczny werdykt do 26 kwietnia 2023 roku. Nie wydaje się jednak, by urzędnicy mieli zmienić zdanie. Możliwe, że pewne znaczenie w całej sytuacji miało podpisanie przez Microsoft umów z Boosteroid i Ubitus, a więc firmami odpowiedzialnymi za przeniesienie serii Call of Duty do technologii chmury.
Wstępny werdykt urzędu jest sporym krokiem w zamknięciu transakcji, nie oznacza jednak finału tej niekończącej się opowieści. Microsoft wciąż czeka na decyzje kolejnych międzynarodowych organów. Przypomnijmy, że Unia Europejska zamierza wydać oświadczenie do 25 kwietnia. Istotny pozostaje również wniosek amerykańskiego FTC, który opublikowany zostanie zapewne do 1 maja. Swoje zdanie w sprawie wyrazi także nowozelandzka komisja handlu, która dała sobie czas do 28 kwietnia.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.