Microsoft Flight Simulator - premiera i najważniejsze informacje
Rozgrywka, samoloty, grafika, nowości.
Microsoft Flight Simulator powraca po ponad dziesięciu latach przerwy od wydania poprzedniej odsłony cyklu. Charakter i założenia rozgrywki pozostają niezmienne. Otrzymujemy realistyczny symulator pilotowania samolotu.
Deweloperzy stawiają przede wszystkim na autentyczne doznania oraz imponującą oprawę graficzną. Produkcja wykorzystuje różne zaawansowane technologie opracowane przez Microsoft, by zwiększyć jakość wizualną i szczegółowość świata.
Rozgrywka przy użyciu tradycyjnych kontrolerów jest możliwa, to nie da się ukryć, że pełnię wrażeń zapewnią specjalne kontrolery typu HOTAS z joystickiem i przepustnicą.
- Premiera: 18 sierpnia 2020
- Platforma: PC, Xbox One, Xbox Series X (wersja konsolowa zadebiutuje później)
- Wersja językowa: polska (napisy)
- Producent: Asobo Studio
- Wydawca: Xbox Game Studios
Data premiery i edycje
Microsoft Flight Simulator zadebiutuje na PC 18 sierpnia 2020 roku. Gra trafi w przyszłości na konsole Xbox - także Series X. Jak wszystkie tytuły Xbox Game Studios, także Microsoft Flight Simulator będzie dostępny od dnia premiery w abonamencie Game Pass - komputerach.
W przedsprzedaży dostępne są trzy wersje - zwykła, a do tego Deluxe (340 zł) oraz Premium (520 zł). W Deluxe znajdziemy 5 dodatkowych ulepszonych lotnisk i 5 dodatkowych samolotów. Wersja Premium to w sumie po 10 dodatkowych ulepszonych lotnisk i bonusowych maszyn.
Ulepszone lotniska to bardziej szczegółowe, większe wersje obiektów. W podstawowej wersji gry każdy ma dostęp do wszystkich lotnisk świata.
Mechanika, rozgrywka
Gameplay w Microsoft Flight Simulator skupia się na jednym aspekcie - na pilotowaniu samolotu. Oczywiście element ten jest rozbudowany, a poziom skomplikowania zależy od rodzaju samolotu.
O wiele trudniej sterować potężną maszyną pasażerską niż małym, luksusowym odrzutowcem czy prostym jednopłatowcem.
Możliwe jest oczywiście latanie bez celu, wyłącznie dla relaksu, ale prawdziwa rozgrywka to także lądowanie i docieranie do konkretnych miejsc. Grę można w pewnym stopniu porównać do serii Euro Truck Simulator - tyle że mamy tutaj samoloty zamiast TIR-ów.
Twórcy obiecują przygotowanie różnych poziomów trudności, tak, żeby rozgrywką mogli cieszyć się też gracze korzystający ze zwykłego pada.
Po raz pierwszy w historii cyklu pojawi się opcja lądowania na pochyłych powierzchniach, na przykład awaryjnie na zboczu góry. Twórcy zmodyfikują też w sterowaniu, by użytkownik miał większą swobodę i nie musiał podążać ściśle wytyczoną podniebną ścieżką.
Wirtualni piloci otrzymają również możliwość kontrolowania klap w samolocie. Do tego bardziej realistyczne zużycie paliwa i system oblodzenia maszyny, co wymusi takie planowanie lotu, by nie stracić benzyny, a maszyny nie pokrył lód.
Świat i oprawa
Nowy Microsoft Flight Simulator wykorzysta system Bing Maps, by realistycznie odwzorować i przenieść do gry całą Ziemię. Deweloperzy przedstawią zarówno autentyczne tereny, jak i dokładnie odwzorowane miasta.
Nawet system pogody ma być ściśle powiązany ze specjalną technologią Azure, dzięki której pogoda w grze w konkretnym miejscu zawsze ma odpowiadać stanowi pogody w realnym świecie.
Z dbałością o szczegóły zaprezentowano też oczywiście modele samolotów oraz ich wnętrz. Przywiązano dużą wagę do jak najwyższej jakości każdego elementu - od przycisku na kokpicie do foteli w kabinie.
Autorski silnik studia Asobo pozwoli też na autentyczne odwzorowanie warunków podczas lotu, a więc odpowiedniej, realistycznej aerodynamiki pojazdów i ich zachowania różnych sytuacjach.