Microsoft i Xbox One muszą działać szybko i dokonać przejęć - uważają analitycy
Potrzeba więcej gier, które wyróżnią Xbox One na rynku.
Xbox powinien podjąć szereg strategicznych decyzji i dowieść, że jeszcze liczy się na rynku gier - uważa analityk David Cole, właściciel DFC Intelligence w rozmowie z Polygonem.
Serwis przeprowadził wywiady z szeregiem ekspertów, którzy zgodnie twierdzą, że Microsoft musi podjąć śmiałe kroki, a zwłaszcza dokonać przejęć i inwestować w wewnętrzne studia. - Spodziewam się, że Microsoft niedługo ogłosi coś ważnego - przekonuje z kolei Joost van Dreunen, prezes SuperData Research.
Według związanych z Microsoftem informatorów serwisu, firmami, które przedsiębiorstwo może w przyszłości przejąć, są Valve, PUBG Corp., a nawet Electronic Arts.
Różnica między Sony a Microsoftem jest znacząca. - Sony będzie w najbliższej przyszłości stosowało agresywną politykę. Tymczasem lista „ekskluzywnych” gier od Microsoftu jest bardzo uboga. W przeciwieństwie do Sony nie mają dobrze działającego mechanizmu tworzenia swoich gier i dlatego przegrywają z japońskim gigantem - dodaje van Dreunen.
Jak zauważa dziennikarz Polygonu, w tym roku posiadacze sprzętu od Sony zagrają w God of War, The Last of Us Part 2 (ten tytuł może się ukazać dopiero w 2019 roku), Detroit: Become Human, Spider-Man czy Dreams. Tytułami na wyłączność dla Xbox One będą jedynie Sea of Thieves, Crackdown 3 i State of Decay 2.
Pozycję Xboksa pogarsza także wygaszanie dużych tytułów. W przeciągu ostatnich dwóch lat anulowano produkcję Scalebound i Fable Legends.
Firma zdaje sobie sprawę, że sytuacja wymusza podjęcie znaczących decyzji. - Musimy się rozwijać i już nie mogę się doczekać, kiedy to nastąpi - powiedział w listopadzie w rozmowie z Bloomberg Phil Spencer. To na szefie Xboxa w dużej mierze spoczywa los firmy - puentuje autor artykułu.
Niedawno Microsoft zapowiedział, że usługa abonamentowa - Xbox Game Pass - począwszy od gry Sea of Thieves będzie zawierała wszystkie najnowsze tytuły Microsoftu. Phil Spencer uważa, że nowe podejście może pomóc studiom tworzącym tytuły, skupiające się na zabawie dla pojedynczego gracza.