Microsoft: „Kochamy PC”
„Zaufanie użytkowników zdobędziemy tworząc świetne gry.”
Ken Lobb, dyrektor kreatywny w Microsoft Studios, wypowiedział się na temat stosunku producenta konsol Xbox do PC. Zaznaczył, że firma chce skupić większą uwagę na tej platformie.
- Kochamy PC - powiedział Lobb w rozmowie z Rock, Paper, Shotgun. - To oczywiście duże źródło dochodów Microsoftu. Ostatnimi laty byliśmy jednak [Microsoft Studios - dop. red.] częścią dywizji Xboksa.
- Obecnie jesteśmy już po prostu jednym, połączonym Microsoftem. To dla nas szansa. Mamy teraz więcej możliwości wspierania PC. Chciałbym tylko, byście dali nam trochę czasu, w ciągu pięciu lat osiągniemy coś naprawdę istotnego.
Lobb nie poinformował o żadnym znajdującym się w produkcji tytule Microsoftu na wyłączność dla PC. Podkreślił jednak, że „zaufanie użytkowników zdobędziemy tylko tworząc świetne gry”.
Przedstawiciel Microsoft Studios zaznaczył także, że nie kojarzy komputerów wyłącznie z grami Free to Play.
- Wszystko zależy od tego jaką grę tworzysz - powiedział Lobb. - Nie uważamy, że niezbędny jest model darmowy z mikropłatnościami, by zaistnieć na PC.
Dyrektor kreatywny stwierdził też, że bliski związek z kilkoma platformami - konsolami Xbox i PC - może stworzyć interesujące możliwości tworzenia gier będących „dodatkami” czy „spin-offami” tytułów na wyłączność. Zaznaczył jednak, że komputery wcale nie muszą być platformą drugorzędną, otrzymującą same produkcje „poboczne”.
- Może być tak, że powstanie tytuł na wyłączność dla PC, a Xbox Live Arcade otrzyma grę, która będzie ten tytuł wspierać. Taki styl projektowania naprawdę ma sens.
Jeden z najbardziej promowanych tytułów na konsolę Xbox One - Titanfall - pojawi się także na PC. Strzelanka zadebiutuje w marcu.