Microsoft kupuje twórców Minecrafta, by wzmocnić segment mobilny - raport
Cena przejęcia Mojang: 2,5 mld dol.
Microsoft wraz z zakupem studia Mojang i licencji Minecrafta nie chce przyciągnąć nowych graczy tylko na konsole Xbox, ale zwłaszcza na swoje platformy mobilne - sugeruje Agencja Reutera.
Udział Windows Phone w rynku smartfonów wynosi 2,5 procent, a tabletów Surface niewiele więcej, pomimo dużych inwestycji ze strony producenta.
Problemem jest między innymi brak atrakcyjnych aplikacji dla użytkowników. Tymczasem Minecraft podbija wyniki sprzedaży zarówno na systemie iOS, jak i na Androidzie.
Jak informuje Reuters, Microsoft w poniedziałek ogłosi podobno zakończenie przejęcia, a ostateczna cena wyniesie imponujące 2,5 miliarda dolarów. Wcześniej mówiło się o 2 mld.
„Wygląda na to, że Microsoft przygląda się Mojangowi i Minecraftowi jako sposobowi na skorzystanie z ogromnego fenomenu kulturalnego” - komentuje Dave Bisceglia ze studia Tap Lab.
„Transakcji nie postrzegamy jako wzmocnienie Xboksa, ale jako próba lepszego odniesienia się do urządzeń mobilnych w segmencie multiplatformowym” - uważa analityk Rick Sherlund. „Leży to w zgodzie ze strategią nowego szefa firmy, związaną z urządzeniami mobilnymi i serwerami rozproszonymi.”
Jak wskazuje Reuters, 2,5 miliarda dolarów to dla Microsoftu „skromny” wydatek. Firma posiada obecnie 86 mld w gotówce i inwestycjach krótkoterminowych.
„Minecraft poradził sobie bardzo dobrze na systemie iOS, ale na iPadzie, gdzie ekran jest większy” - dodaje Joost van Dreunen z firmy badawczej SuperData. „Nie widzę, w jaki sposób ma pomóc w sprzedaży smartfonów.”