Microsoft myśli podobno o tańszym wariancie Game Passa, skupionym na chmurze
A także pakiecie rodzinnym.
Według informacji zebranych przez dziennikarza Jeza Cordona, Microsoft ma poważnie rozmyślać o wprowadzeniu nowego, tańszego wariantu Game Passa, który skierowany byłby do osób zainteresowanych graniem w chmurze.
Cordez pisze w obszernym artykule na temat przyszłości usługi, że dotarły do niego wieści o tym, jakoby Microsoft rozważał wprowadzenie usługi „bardziej przystępnej” - a więc zapewne tańszej - od Game Pass Ultimate (obecna cena to 73,99 zł za miesiąc).
Taka opcja miałaby być wycelowana przede wszystkim w stronę graczy niezainteresowanych kupnem konsoli Xbox, a więc także posiadaczy konkurencyjnego sprzętu. Dziennikarz zdradza dalej, że Microsoft pracuje nad dodaniem do usługi Xbox Cloud Gaming setek kolejnych gier - i to jeszcze w tym roku.
Cordez dowiedział się również, że Microsoft wciąż jest zainteresowany stworzeniem pakietu Game Pass Family, z którym eksperymentował na terenie kilku krajów w zeszłym roku. Jak sama nazwa sugeruje, pakiet miałby obejmować kilka osób jednocześnie, najpewniej w jednym gospodarstwie domowym.
Korporacja miała także rozmyślać nad jeszcze tańszym wariantem, w którym wyświetlałyby się reklamy. Identyczne pomysły widzimy już od dłuższego czasu wśród gigantów streamingu filmów i seriali - niedawno HBO wprowadziło pakiet z reklamami także w Polsce. Z początku Microsoft miał być zainteresowany „reklamowym Game Passem”, ale pomysł trafił do próżni.
Wprowadzenie kolejnych wariantów abonamentu wieszczą również inni analitycy, wedle których zmiany w usłudze są po prostu konieczne. Nie brakuje też domysłów, że „Zieloni” planują mocno zaskoczyć wprowadzając do usługi Call of Duty: Modern Warfare 3 jeszcze przed premierą Black Ops 6.