Microsoft nadal będzie pobierał prowizję od twórców gier na PC
Chodzi o tytuły sprzedawane w sklepie firmy.
- Od 28 lipca Microsoft nie będzie pobierał prowizji od twórców aplikacji
- Zmiana nie obejmie autorów gier
- W przypadku wirtualnej rozrywki zmniejszono opłatę z 30 proc. do 12 proc. przychodów
Niedawno Microsoft poinformował, że od 28 lipca zrezygnuje z prowizji od twórców aplikacji oferowanych w cyfrowym sklepie koncernu na PC. Okazuje się, że zmiana nie dotyczy gier.
W rozmowie z The Verge firma oznajmiła, że wciąż zamierza pobierać opłatę od deweloperów, których tytuły trafiają do usługi autorów Windowsa. Zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami, od 1 sierpnia będzie jednak niższa - spadnie z 30 procent do 12 procent.
Microsoft nie sprecyzował, dlaczego nie zrezygnował z prowizji także w przypadku gier. W trakcie rozprawy między Epic Games a Apple przedstawiciele koncernu podkreślali jednak, że dział wirtualnej rozrywki zarabia przede wszystkim na sprzedaży produkcji.
Ogłoszenie zmian związanych z pobieranymi od autorów opłatami towarzyszyło prezentacji Windowsa 11. Nowy system operacyjny zaoferuje opcję DirectStorage, która przełoży się na szybsze działanie dysków SSD, a także Auto HDR - funkcję samoczynnie dostosowującą jasność i jakość barw w szeregu tytułach.