Microsoft naprawił multiplayer w trylogii Gears of War na Xbox360
Sentymentalne lato z kompatybilnością wsteczną.
Wygląda na to, że Microsoft na poważnie zabrał się za ożywianie starszych tytułów dostępnych na Xboksach w ramach kompatybilności wstecznej. Mimo bardzo ciepłego odbioru ze strony graczy, z jakiegoś powodu Amerykanie nie chwalą się oficjalnie swoimi dokonaniami.
Fani strzelanek od Epic Games zauważyli niedawno, że matchmaking w grach z oryginalnej trylogii Gears of War wydanej jeszcze na Xbox360 znów działa. Gracze donoszą, że pełne funkcje sieciowe znów dostępne są w Gears of War, Gears of War 2 i Gears of War 3. Obecnie nie wiadomo, czy multiplayer w Gears of War Judgement doczekał się jakichś zmian.
Najwyraźniej Microsoft pracował nad naprawieniem multiplayera i przywróceniem serwerów dedykowanych co najmniej od zeszłego miesiąca, a kolejne tytuły odzyskiwały funkcje sieciowe stopniowo od 14 czerwca. Niestety nadal nie jest idealnie i może się zdarzyć, że gra nie do końca się wczyta i utkniemy w trybie offline, ale w takich przypadkach wystarczy zresetować produkcję z poziomu menu konsoli.
To już kolejna dobra wiadomość dla fanów starszych produkcji. Wcześniej Microsoft postanowił przywrócić tryby sieciowe we wszystkich odsłonach Call of Duty wydanych na Xbox360, a także - po wysłuchaniu próśb graczy - w strzelance Shadowrun z 2007 roku. Zważywszy na to, jak wiele tytułów wraca online, można chyba spodziewać się, że do listy dodane zostaną wkrótce kolejne starsze tytuły.
Warto też wspomnieć, że wszystkie wymienione gry dostępne są w ramach kompatybilności wstecznej, czyli funkcji konsol Xbox One oraz Xbox Series X/S pozwalającej na uruchomienie pozycji z poprzednich generacji Xboksów na nowszych maszynach. Choć nie wszystkie tytuły z Xbox360 da się uruchomić w ten sposób, to lista jest całkiem pokaźna, a niektóre gry na nowych maszynach oferują tez wyższą rozdzielczość czy liczbę klatek na sekundę.