Microsoft nie był zainteresowany projektem niezależnego Rime
Gra zmierza teraz tylko na PS4.
Microsoft odrzucił projekt niezależnej gry Rime, zmierzającej teraz wyłącznie na PlayStation 4 - wynika z ujawnionych dokumentów projektowych.
Serwis VG Leaks opublikował zgłoszenie, w którym interesujący projekt od Tequila Works proponowano na wyłączność producentowi Xbox One. Hiszpańskie studio było zainteresowane wykonaniem wersji na Xbox Live Arcade, Windows 8 i Windows Phone. Gra nosiła wtedy jeszcze nazwę Echoes of Siren i była daleka od ukończenia, a koszt prac oszacowano na 3 miliony dolarów.
W dokumencie z prezentacją założeń, Rime opisano jako „połączenie Minecrafta, Gauntlet oraz »Jazona i Argonautów«. Podczas dnia eksplorujemy otwartą wyspę, zbierając narzędzia, bronie, żywność i lekarstwa. Nocą bronimy zbudowanych fortyfikacji przed atakami tubylców. Nie ma tu zadań w tradycyjnym znaczeniu tego słowa, a cała wyspa służy za postać. Nie jest jasne, ile z tego konceptu trafi do ostatecznej wersji na PS4.
Pierwszy trailer gry opublikowano podczas prezentacji Sony na targach Gamescom w ubiegłym roku. Gracze od razu zauważyli podobieństwa do Ico, a wspomniany dokument projektowy wymienia także inspiracje klasyczną mitologią.
Phila Spencera, szefa Microsoft Studios zapytano na Twitterze, dlaczego jego firma odrzuciła projekt. „Częścią tej pracy jest radzenie sobie z błędami. Zrezygnowaliśmy z Guitar Hero... Mogę z żalem wymienić wiele pomyłek. Staram się koncentrować na tym, co wydaliśmy” - napisał szczerze menedżer.
„Naturalne jest, że niektóre projekty pominiemy, dlatego też nie mam żalu, gdy gra wychodzi na inną platformę. Fajnie jest widzieć pomysł zamieniony we wspaniałą grę” - dodał.
Rime nie ma jeszcze daty premiery.