Microsoft nie zamierza "budować ścian" wokół Xboksa
Next-genowa strategia.
Strategia Microsoftu dotycząca nowej generacji nie koncentruje się na konsolach - potwierdza nowy wypowiedź Phila Spencera, szefa działu Xbox. Choć w listopadzie na rynek trafią Xbox Series X oraz Xbox Series S, firma ma w planach zachęcić miliardy graczy do zabawy za pośrednictwem usługi xCloud.
- Microsoft jest w biznesie gamingowym już od dawna. Chcemy platformy, na której miliony, a nawet miliardy graczy będą mogły znaleźć coś do grania - oznajmił Spencer w wywiadzie dla serwisu Fast Company. - Budowanie ścian wokół Xboksa, tak aby zakup konsoli tej jesieni był jedynym sposobem na kontynuowanie swojej pasji, nie jest zgodny z wartościami, które wyznajemy jako zespół.
Spencer już wcześniej wspominał, że Microsoft zamierza dotrzeć do dwóch miliardów graczy, co byłoby niemożliwe przy wykorzystaniu samych konsol. Dlatego też firma kładzie duży nacisk na rozwój platformy xCloud, tak aby klientem Xboksa mógł zostać każdy, kto tylko posiada smartfona.
xCloud to usługa abonamentowa, która pozwala grać w dziesiątki gier na smartfonie lub tablecie z systemem Android. Póki co platforma nie jest dostępna dla użytkowników iPhone'ów.