Microsoft opisuje system reputacji Xbox One
Gracze będą automatycznie sortowani na trzy kategorie: „Dobry”, „Do poprawy” i „Unikać”.
Microsoft opisał w szczegółach nowy system reputacji, który znajdzie zastosowanie na konsoli Xbox One.
Jak wyjaśnia na blogu producent sprzętu, gracze będą mogli wyciszyć i zablokować osoby, z którymi nie chcą grać. Następnie dane przejdą przez skomplikowany algorytm, uwzględniający oceny użytkowników. Program automatycznie podzieli wszystkich na trzy kategorie: „Dobry”, „Do poprawy” i „Unikać” („Good”, „Needs Improvement”, i „Avoid Me”). Informacja o rankingu wyświetli się w karcie gracza, w postaci kolorów.
„Twoja reputacja zależy tylko od ciebie” - napisał Michael Dunn, programista przy projekcie. „Im więcej godzin spędzasz on-line bez bycia dupkiem, tym lepsza będzie twoja reputacja. Tak samo jak w przypadku samochodów: im dłużej jeździsz bez wypadku, tym lepsze otrzymasz stawki ubezpieczania.”
Większość graczy otrzyma na początku „zielone” - najlepsze - oznaczenie, a dopiero kilka skarg spowoduje spadek na „czerwone”. Algorytm jest podobno na tyle zaawansowany, że rozpozna nieuczciwe próby zgłaszania graczy i nie weźmie ich pod uwagę. Co więcej, nowy system uwzględni także reputację raportującej osoby.
„Jeśli nie chcesz grać z oszustami lub dupkami, nie musisz tego robić” - dodaje Dunn. „Nasz nowy system reputacji pomaga ujawnić osoby, które nie potrafią się bawić i tworzy prawdziwe konsekwencje dla problematycznych graczy.”