Microsoft prezentuje „potęgę chmury” na PC, na przykładzie fizyki w grach
Wysadzony wieżowiec i 30 FPS.
Na kanale Arekkz Gaming w serwisie YouTube opublikowano prezentację Microsoftu, na której dwójka deweloperów demonstruje zastosowanie technologii serwerów rozproszonych w grach wideo.
Możliwości „chmury” przedstawiono na bazie symulacji fizyki podczas wysadzania wirtualnego wieżowca. Po jednej stronie ekranu komputer samodzielnie przelicza wszystkie wartości tysięcy obiektów, czego wynikiem jest znaczący spadek liczby klatek na sekundę.
Po chwili programiści przenoszą się na drugi PC, gdzie identyczne procesy wspomagane są „chmurą” obliczeniową Microsoftu - Azure - a płynność rozgrywki jest dużo większa.
Serwery rozproszone w grach wideo zaczęły pojawiać się wraz z debiutem konsoli Xbox One w ubiegłym roku. Najpierw stosowne funkcje pojawiły się w Forza Motorsport 5, a ostatnio także w strzelance Titanfall.
Posiadacze wtyczki Silverlight mogą także zapoznać się z całą konferencją Microsoftu, na oficjlanej stronie.