Microsoft przejmie studio Mojang, twórców Minecrafta - raport
AKTUALIZACJA: Notch zainicjował rozmowy i odejdzie z firmy - nowe źródła.
Aktualizacja: Nowe źródła - nadal nieoficjalne - donoszą, że rozmowy z Microsoftem zainicjował sam Markus Persson. Popularny Notch planuje podobno odejść ze swojego studia po zakończeniu transakcji.
Takie rewelacje przekazał serwis Bloomberg, gdzie ujawniono także, że Notch w ostatnim okresie zaprzyjaźnił się z nowym szefem działu Xbox - Philem Spencerem - co miało mieć wpływ na decyzję o sprzedaży Mojang.
Nie bez znaczenia były także pozytywne wrażenia z wcześniejszej współpracy z Microsoftem, podczas tworzenia konwersji Minecrafta na konsole X360 i Xbox One.
Obie strony nie udzieliły jeszcze oficjalnego komentarza.
*
Oryginalna wiadomość: Microsoft jest podobno zainteresowany przejęciem szwedzkiego studia Mojang, odpowiedzialnego za popularnego Minecrafta czy grę karcianą Scrolls.
Jak donosi dziennik The Wall Street Journal, transakcja może zostać sfinalizowana jeszcze w tym tygodniu, a koszt zakupu wyniesie ponad 2 miliardy dolarów.
Minecraft sprzedał się od premiery w 2009 r. w nakładzie 50 milionów egzemplarzy, a tylko w ubiegłym roku Mojang wypracował 100 mln dol. zysków. Gra jest popularna nie tylko na PC, ale także na konsolach - niedawno debiutowała na PlayStation 4 i Xbox One.
Ewentualna transakcja byłaby jednak niespodzianką. Założyciel studia - Markus „Notch” Persson - krytycznie wypowiada się na temat dużych korporacji, a po przejęciu firmy Oculus Rift przez Facebook anulował nawet konwersję Minecrafta na ten zestaw rzeczywistości wirtulanej.
Microsoft tradycyjnie już napisał w oświadczeniu, że nie komentuje nieoficjalnych doniesień i spekulacji. Eurogamer skontaktował się także ze studiem Mojang, by poznać więcej szczegółów.
Głównym elementem niezależnej produkcji z otwartym światem jest konstruowanie różnych przedmiotów i budynków z sześciennych bloków. Minecraft umożliwia samotną rozgrywkę, pozwala też na współpracę i rywalizację - zasady ustalają najczęściej sami gracze, szczególnie w wersji PC, która umożliwia wykorzystywanie fanowskich modyfikacji.