Skip to main content

Microsoft przejmuje silnik fizyczny Havok od Intela

Nie zamierza zamykać technologii.

Microsoft ogłosił, że kupił od Intela prawa do silnika fizycznego Havok wraz z wszystkimi komponentami. Nie podano kwoty transakcji.

Firma zapewnia, że będzie nadal licencjonować technologię do zewnętrznych podmiotów i nie ograniczy dostępu do deweloperów na Xbox One czy Windows.

„Wierzymy, że Havok to fantastyczny dodatek do naszego istniejącego portfolio narzędzi i komponentów dla twórców, razem z DirectX 12, Visual Studio i Azure” - napisano w ogłoszeniu.

Technologia powstała w irlandzkiej firmie o takiej samej nazwie, a pierwszą wersję silnika opublikowano w 2000 roku. W 2007 r. studio Havok Inc. przejął Intel.

Dzisiaj rozwiązania Havok znaleźć można w ponad 600 grach wideo. Silnik napędza nie tylko samą fizykę i kolizje, ale także - za pomocą dodatkowych modułów - animacje, symulację tkanin i destrukcji czy sztuczną inteligencję.

W przyszłości technologię zobaczymy w największych produkcjach: Fallout 4, Star Wars Battlefront, Dark Souls 3, Halo 5: Guardians, Horizon: Zero Dawn, Just Cause 3, Need for Speed, No Man's Sky, The Division, The Last Guardian, Rainbow Six Siege czy Uncharted 4. Ta lista chyba najlepiej świadczy o znaczeniu tego silnika w świecie gier.

Zobacz na YouTube

Nudzisz się? Zobacz także:

Zobacz także