Skip to main content

Microsoft przyznaje, że nie ma hitów rodem z PlayStation

Firma chce jednak nadrobić zaległości.

Przedstawiciel Microsoftu nie ukrywa, że firmie brakuje tak zwanych blockbusterów, czyli wysokobudżetowych hitów, które stały się znakiem rozpoznawczym Sony. Obiecuje jednak, że koncern nadrobi zaległości.

Szef Xbox Game Studios - Matt Booty - udzielił niedawno wywiadu kanałowi Kinda Funny Games. W rozmowie zapytano menedżera, czy producent Xboksów ma w planach duże tytuły w stylu projektów znanych z PlayStation.

- Po pierwsze, czapki z głów przed Sony, ich studiami i kierownictwem za to, co osiągnęli, wykonali fantastyczną robotę - mówi, cytowany przez VGC. - Nie można zaprzeczać jakości i rzemiosłu gier, które już wydali i nad którymi aktualnie pracują (...), szacunek i czapki z głów.

Jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek Microsoftu jest Halo

Zaznacza, że istnieje „pewien rodzaj” tytułów, wobec których są oczekiwania, że staną się dużymi produkcjami - oferujące wielkie światy pozycje, w jakie „chce zagrać każdy”. Podkreśla, że tego typu projekty są bardzo istotne.

- Na pewno nie jest to segment, w którym do tej pory przewodziliśmy, w zasadzie nie rywalizowaliśmy bezpośrednio z Sony. Niekoniecznie chcę zagłębiać się w porównania, co jest naszym Uncharted lub Horizon Zero Dawn, ponieważ nie sądzę, by komuś służyły - dodaje.

- Trzeba jednak zastanowić się, czym są gry z uniwersalnymi motywami przewodnimi, wielkimi światami, w których ludzie potrafią się zgubić, a także posiadają dobrze napisane postacie i wyróżniają się jakością. Na pewno chcemy zmierzać w tym kierunku - zapewnia.

Zobacz także