Skip to main content

Microsoft rozważa dodanie reklam do gier Free to Play

Aby deweloperzy zarabiali więcej.

Microfot opracowuje program pozwalający wybranym markom umieszczać reklamy w darmowych grach wydanych przez koncern z Redmond - wynika z raportu Business Insider.

Nie chodzi o niespodziewanie wyświetlające się spoty, przerywające rozgrywkę. Źródła serwisu twierdzą, że reklamy przyjęłyby przykładowo postać cyfrowych billboardów umieszczonych w grze wyścigowej.

Microsoft nie potwierdził tych planów w rozmowie z Business Insider, ale informator serwisu twierdzi, że program może ruszyć już w trzecim kwartale 2022 roku.

Najgłośniejszym przykładem wykorzystania billboardu w grach jest ten zachęcający do głosowania na Barracka Obamę w wyborach prezydenckich w 2008 roku. Grafika pojawiła się w Burnout Paradise

„Zieloni” nie są podobno zainteresowani gromadzeniem części przychodów z reklam, ponieważ nadrzędnym celem jest ułatwienie zarabiania deweloperom gier Free to Play.

Źródła twierdzą też, że koncern jest świadom negatywnej reakcji graczy, jaką może wywołać wprowadzenie planu. Z tego względu „postępuje bardzo ostrożnie” i chce stworzyć listę wyselekcjonowanych marek, których reklamy mogłyby się pojawić w grach.

Zobacz także