Microsoft rozważa dodanie reklam do gier Free to Play
Aby deweloperzy zarabiali więcej.
Microfot opracowuje program pozwalający wybranym markom umieszczać reklamy w darmowych grach wydanych przez koncern z Redmond - wynika z raportu Business Insider.
Nie chodzi o niespodziewanie wyświetlające się spoty, przerywające rozgrywkę. Źródła serwisu twierdzą, że reklamy przyjęłyby przykładowo postać cyfrowych billboardów umieszczonych w grze wyścigowej.
Microsoft nie potwierdził tych planów w rozmowie z Business Insider, ale informator serwisu twierdzi, że program może ruszyć już w trzecim kwartale 2022 roku.
„Zieloni” nie są podobno zainteresowani gromadzeniem części przychodów z reklam, ponieważ nadrzędnym celem jest ułatwienie zarabiania deweloperom gier Free to Play.
Źródła twierdzą też, że koncern jest świadom negatywnej reakcji graczy, jaką może wywołać wprowadzenie planu. Z tego względu „postępuje bardzo ostrożnie” i chce stworzyć listę wyselekcjonowanych marek, których reklamy mogłyby się pojawić w grach.