Microsoft rozważa port Hellblade 2 na PS5, Call of Duty w Game Passie i podwyżkę Game Pass Ultimate
Gorące tematy zza kulis.
Kolejny raport, kolejne zakulisowe doniesienia z Microsoftu. Poznaliśmy najgorętsze tematy debat u „zielonych”, które obejmują port Hellblade 2 na PS5, Call of Duty w Game Passie i kolejną podwyżkę Game Pass Ultimate.
Źródłem wieści jest serwis The Verge, który ma swoich zaufanych informatorów w szeregach Microsoftu. Oto najważniejsze informacje z raportu:
- Jak można się domyślić, rozważania odnośnie włączenia Call of Duty do subskrypcji Game Pass trwają od dłuższego czasu. Przed podjęciem szybkiej decyzji Microsoft i Activision Blizzard powstrzymuje obawa, że przychody, które zazwyczaj generuje Call of Duty, zostaną osłabione przez dostępność w usłudze.
- Microsoft rozważa kolejne podniesienie ceny Game Passa, ale tylko wariantu Ultimate, łączącego bonusy dla PC, konsol i chmury. Po podwyżce z lipca ubiegłego roku, w Polsce płacimy za ten pakiet 62,99 zł (wcześniej 54,99 zł). The Verge podkreśla jednak słowo „rozważa”. Nic nie jest jeszcze pewne.
- Hellblade 2 to kolejna gra Xbox, która potencjalnie trafi na PS5. Wszystko oczywiście w ramach nowej inicjatywy szerszego otwierania się Microsoftu na pozostałe platformy.
Nastroje w Xbox nie są najlepsze. Pracownicy czekają na kolejne zwolnienia
Raport The Verge jest też źródłem wieści o atmosferze panującej aktualnie w dziale Xbox. Podobno nie jest ona najlepsza.
Ze względu na malejące ostatnio zainteresowanie Game Passem, niską sprzedaż konsol, brak znaczących sukcesów w segmencie AAA i kontrowersyjne zamknięcia studiów, „w Xbox panuje teraz niepewność co do przyszłości i kwestionowanie strategii Microsoftu w zakresie gier”.
„Pracownicy Xbox przygotowują się teraz na to, co nadchodzi, jako że najpewniej szykują się kolejne cięcia i zwolnienia ze strony Microsoftu. Wśród pracowników krążą szepty, że na celowniku kolejnych cięć są główne studia Xbox Game Studios” - pisze The Verge, co zgadza się z raportem Bloomberg, w którym była mowa o Hi-Fi Rush 2 i kolejnym Dishonored, ale też szerszej inicjatywie ograniczania kosztów w Microsofcie.
Microsoft chce skupić się na prawdziwych blockbusterach
O co chodzi Microsoftowi? Jaka jest jego nowa strategia i czy w ogóle jakąś ma? Te pytania zadają sobie nie tylko pracownicy Xbox, ale też obserwatorzy branży i gracze.
Odpowiedzią może być email do pracowników od Matta Booty'ego, szefa Xbox Game Studios. Urywki jego treści czytamy w omawianym raporcie.
„[Niedawne - przyp. red.] zmiany opierają się na priorytetowym traktowaniu tytułów o dużym wpływie i dalszym inwestowaniu w portfolio blockbusterowych gier Bethesdy” - wyjaśnił Booty, później dodając jeszcze, że Xbox zamierza położyć nacisk na markach Bethesdy, „które mają najlepszą pozycję do osiągnięcia sukcesu”.
Matt Booty mówił co prawda tylko o Bethesdzie, ale trudno nie upatrywać tutaj nakreślenia strategii dla całego działu Xbox.