Microsoft: telewizory kluczowe w popularyzacji gier w chmurze
Xbox bez Xboxa pod telewizorem.
Xbox zdaje się mocno wierzyć w integrację swojej chmury z telewizorami i postrzega partnerstwo z Samsungiem jako furtkę dla wejścia xCloud do mainstreamu.
- Ludzie naprawdę przyzwyczaili się do przesyłania strumieniowego swoich filmów i telewizji za pośrednictwem aplikacji Disney+ lub Netflix - powiedział Harrison Hoffman, główny menedżer produktu Xbox. - Chcemy, aby strumieniowe przesyłanie gry było tak samo łatwe, jak strumieniowe przesyłanie filmu z Netflixa. To powinno być tak samo proste i to tego potrzeba, by wprowadzić granie w chmurze do głównego nurtu.
- Chmura jest podstawową częścią naszej długoterminowej strategii. Nie zamierzamy dotrzeć do graczy, koncentrując się wyłącznie na konsolach i PC. Oczywiście istnieją pewne części świata i ludzie, którzy mogą nie mieć wystarczająco dobrego połączenia z Internetem, ale jest to gra długoterminowa. Dotrzemy tam.
Udostępnienie aplikacji Xbox Game Pass i usługi xCloud na nowych telewizorach Samsunga jest częścią większej, długoterminowej strategii Microsoftu. Celem jest dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców, w tym osób, które z różnych względów nigdy nie zdecydowałyby się nabyć konsoli lub gamingowego komputera.