Microsoft: Twórcy skorzystają z dodatkowej mocy obliczeniowej Xbox One
AKTUALIZACJA: 10% więcej mocy.
Aktualizacja (05.06.2014): Microsoft wystosował oficjalne stanowisko dla Eurogamera, w którym firma potwierdza, że dodatkowe zasoby są wynikiem rezygnacji z Kinecta w każdym zestawie.
„Tak, te moce obliczeniowe oferują maksymalnie 10 procent dodatkowych zasobów w GPU. Jesteśmy zaangażowani, by dać deweloperom nowe narzędzia i elastyczność, potrzebne do uczynienia gier na Xbox One jeszcze lepszymi. Zarezerwowane do tej pory zasoby w GPU twórcy będą mogli wykorzystać w dowolny sposób.”
*
Oryginalna wiadomość (04.06.2014): Phil Spencer, szef działu Xbox w Microsofcie, poinformował, że czerwcowa aktualizacja zestawów deweloperskich konsoli Xbox One pozwoli twórcom na efektywniejsze wykorzystanie mocy platformy.
Oprogramowanie umożliwi lepsze wykorzystanie procesora graficznego, zaoferuje też dodatkowe narzędzia i uczyni je bardziej elastycznymi.
Wszystko po to, „by tworzyć lepsze gry” - napisał Spencer na Twitterze.
W zeszłym miesiącu Microsoft zapowiedział, że Xbox One będzie sprzedawany także w wersji bez Kinecta. Niektórzy przedstawiciele firmy sugerowali, że zarezerwowane dla kontrolera ruchu zasoby mocy będą w przyszłości odblokowane.
- Obecna rezerwacja zasobów zapewnia izolację pomiędzy grami i systemem, przez co ułatwia twórcom pracę. Izolacja oznacza, że zmienne obciążenia systemu nie wpłyną negatywnie na renderowanie obrazu - tłumaczył w ubiegłym roku Andrew Goossen, jeden z inżynierów odpowiedzialnych za architekturę konsoli.
- W przyszłości planujemy zaoferować deweloperom więcej opcji i dostęp do tych zarezerwowanych zasobów, jednocześnie zachowując płynne działanie systemu - dodał.