Microsoft udostępnia dodatkową pamięć w Xbox Series S, by poprawić wydajność
Zwłaszcza w sferze grafiki.
Microsoft opublikował nową wersję oprogramowania dla zestawów deweloperskich konsol Xbox Series S, zwalniając „setki megabajtów dodatkowej pamięci”. Zasoby mogą przełożyć się na poprawę płynności w grach.
Jak zauważył serwis The Verge, producent konsol chwali się zmianą w czerwcowym materiale wideo. Aktualizacja „daje deweloperom większą konsolę nad pamięcią, co może usprawnić wydajność graficzną przy większym obciążeniu” - zapewnia firma.
Digital Foundry już w maju informowało - powołując się na rozmowy z deweloperami - że twórcy gier coraz częściej narzekają na możliwości i ograniczenia Xbox Series S, związane głównie właśnie z pamięcią. Być może nowe oprogramowanie jest odpowiedzią na sytuację.
Xbox Series X wyposażono w 10 GB o przepustowości 320-bit oraz 6 GB na 192-bitowej szynie. Dla porównania, Series S to znacznie bardziej ograniczone zasoby: 8 GB/128-bit oraz 2 GB/32-bit. Wszystko to sprawia, że słabsza konsola stawia najczęściej na rozdzielczość w okolicach 1080p.
„Zajęliśmy się problemem, w ramach którego wirtualne adresy dla grafiki były alokowane znacznie wolniej niż wirtualne adresy nie związane z grafiką” - słyszymy w materiale wideo.