Microsoft ujawnił wygląd prototypów i szkice koncepcyjne Xbox One
Przygotowano ponad 200 modeli kontrolera.
Podczas Worldwide Partner Conference 2013, Carl Ledbetter z Microsoftu mówił o procesie projektowania Xbox One, prezentując kilka zdjęć niewykorzystanych modeli konsoli i Kinecta.
- Chcieliśmy zrobić coś prostego i eleganckiego, musiało to być przygotowane i dostosowane, by chodziło o jak najwyższą jakość - tłumaczył Ledbetter. - Bazując na tych zasadach, ruszyliśmy do projektowania.
Jak informuje serwis Polygon, zespół składający się z 30 osób rozpoczął prace od wykonania rysunków, które posłużyły do zbudowania modeli poglądowych. Następnie „urządzenia” testowano w rzeczywistych warunkach, takich jak choćby domowy salon. Dopiero na końcu skonsultowano się z inżynierami, którzy musieli pomieścić wewnątrz komponenty konsoli.
Ledbetter zdradził także, że przygotowano ponad 200 różnych modeli kontrolera, które również dokładnie testowano.
- Dowiedzieliśmy się, że po wzięciu kontrolera w ręce, niektórzy ludzie potrafili wyczuć różnicę na poziomie jednej dziesiątej milimetra.