Microsoft umacnia pozycję na rynku gier
Wynika z raportu finansowego.
Przedstawiciele firmy Microsoft opublikowali raport finansowy za trzeci kwartał 2018 roku fiskalnego. Z danych wynika, że koncern umacnia swoją pozycję na rynku gier, a przychody uzyskane w sektorze elektronicznej rozgrywki zwiększają się.
Amerykańska firma, z roku na rok zanotowała 18 proc. (równy 345 mln dol.) wzrost przychodów w dziale odpowiedzialnym za gry. Zawdzięcza to w głównej mierze sprzedaży tytułów wyprodukowanych przez studia zewnętrzne na Xbox One, jednak istotną rolę miały też przepustki sezonowe i DLC.
Ponadto, liczba użytkowników Xbox Live wzrosła o 13 proc., wliczając w to Xbox One, PC i urządzenia przenośne. Z usługi korzysta 59 mln graczy, czyli o 7 mln więcej niż w zeszłym roku.
Microsoft nie udzielił w dokumencie informacji o sprzedaży konsol, jednak niewykluczone, że firma przekaże dokładne dane na konferencji z inwestorami. Przedstawiono natomiast ogólny zysk, który wyniósł niecałe 9 mld. dolarów, co przewyższa prognozowane przez analityków wartości (dzięki, Game Informer).
Konferencję amerykańskiego koncernu na tegorocznym E3 zaplanowano na 10 czerwca. Wszystkie wydarzenia związane z obecnością firmy na targach przeniesiono do osobnego budynku - Microsoft Theater. Wiceprezes działu Xbox stwierdził, że będzie to największy pokaz w historii.
Niepotwierdzone do tej pory informacje sugerują, że koncern z Redmond zdobył prawa marketingowe do Cyberpunk 2077 i nowego Splinter Cell. Oznaczałoby to, że gry reklamowano by z załączonym logiem Microsoftu i Xboksa One.
W marcu przedstawiciele firmy wypowiedzieli się o planach inwestycji w sektor związany z graniem w chmurze, a także wytłumaczyli, że klientem Xboksa mogą być nawet gracze korzystający z PlayStation 4 czy Switcha.