Microsoft uważa, że zamknięcie Lionhead Studios było jednym z największych błędów
Ale wiele nauczyło firmę o roli wydawcy.
Likwidacja studia Lionhead - twórców serii Fable - była jedną z najgorszych decyzji w historii Microsoftu. Tak stwierdzili wieloletni pracownicy firmy w opublikowanym niedawno dokumencie o historii Xboxa.
Jak tłumaczy Shannon Loftis, ówczesna dyrektor ds. wydawnictw globalnych w Microsoft, Lionhead Studios zostało kupione po sukcesie gry Fable. Jednak słabnąca popularność kolejnych odsłon serii, w tym chłodne przyjęcie stworzonego z myślą o kontrolerze Kinect Fable: Journey, skłoniły firmę do zamknięcia zespołu.
- Fable 1 było hitem, ludzie chcieli więcej, więc kupiliśmy studio. Potem pojawił się Kinect i jego powiązanie z marką Fable nie było udane. Fable Journey był efektem pasji wielu deweloperów, ale myślę, że zbyt się różnił od tego, za co gracze pokochali Fable 1 i 2.
Z kolei Sarah Bond, obecna szefowa działu twórców i ekosystemu Xbox, stwierdza, że był to błąd, na którym firma wiele się nauczyła.
- Kupiliśmy Lionhead w 2006 roku i zamknęliśmy 10 lat później. Potem się zastanowiliśmy, czego nas to nauczyło i co możemy zrobić, by nie popełniać takich błędów w przyszłości.
Swoją refleksją na temat całej sytuacji podzielił się również szef działu Xbox, Phil Spencer.
- Przejmujesz studio za ich dokonania tu i teraz, a twoją rolą jest pomóc im kontynuować to, co robią najlepiej, a nie zmuszać do zajmowania się tym, co ty chcesz.