Microsoft wzywa posiłki. Podobno twórcy Doom Eternal też pomagali przy Starfield
Nie byłoby to nic nowego.
W sieci pojawiły się przecieki, według których twórcy Doom Eternal mieli pomagać Bethesdzie w pracach nad Starfield. Mimo niepewnego źródła informacja może być prawdziwa, nawet jeśli sam post został zmyślony.
Źródłem plotek jest post na forum 4chan, którego autor twierdzi, że id Software pomagało poprawić model strzelania, który nie spodobał się dużej części graczy oglądających prezentację gry na Xbox & Bethesda Games Showcase. Twórcy Doom Eternal mieli zabrać się do pracy w sierpniu ubiegłego roku, dzięki czemu walka ma być obecnie w znacznie lepszym stanie, niż podczas pokazu.
Niestety 4chan nie jest miejscem, w którym należy upatrywać się rzetelnych wieści, choć z drugiej strony nawet tam czasami zdarzają się przypadki potwierdzonych później przecieków. Niemniej plotka szybko obiegła internet i rozbudziła nadzieje fanów. I choć cały post może być zmyślony, to opisana w nim sytuacja jest bardzo prawdopodobna.
Sęk w tym, że zespoły należące do Bethesda Softworks często ściśle ze sobą współpracują i wymieniają się specjalistami oraz doświadczeniem. Najlepszym tego przykładem może być inna gra Bethesda Game Studios - Fallout 4, w którego przypadku specjaliści z id Software również maczali palce i pomagali opracować model strzelania. Stąd też wzięła się zauważalna poprawa tego aspektu rozgrywki względem Fallout 3 i New Vegas. Możliwe, że tym razem sytuacja będzie wyglądała podobnie.
Po pokazie rozgrywki w ubiegłym roku, w sieci pojawiły się sprzeczne opinie. Jedni uważali, że lepiej wygląda walka w kosmosie, inni, że ciekawiej prezentują się klasyczne starcia w widoku z oczu bohatera. Bez względu na to, po czyjej stronie lezy racja, już sam fakt pojawienia się takiej dyskusji sugeruje, że warto byłoby dopracować model strzelania przed premierą.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.