Microsoft zachęca Sony do stworzenia konkurencji dla Call of Duty. Mają na to 10 lat
Najnowszy argument zielonych.
Wielka batalia o Activision trwa w najlepsze i zarówno Sony, jak i Microsoft przedstawiają kolejne argumenty, które mają przekonać organy regulacyjne o słuszności wybranej strony. A jaki jest najnowszy argument Microsoftu? Sony ma całe 10 lat, by stworzyć konkurencję dla Call of Duty.
Właśnie okres 10-letniego dzielenia się Call of Duty zaproponował Microsoft japońskiemu koncernowi. Kolejne odsłony najpopularniejszej na świecie seria strzelanin mają trafiać na PlayStation równocześnie z premierą na Xbox, z gwarancją pełnej zawartości.
W najnowszym dokumencie przedłożonym CMA - brytyjskiemu urzędowi ochrony konkurencji - Microsoft stwierdza, że 10 lat to wystarczający czas, żeby Sony stworzyło własną alternatywę dla Call of Duty.
„Microsoft uważa, że okres 10 lat jest wystarczający dla Sony, jako wiodącego wydawcy i platformy konsolowej, aby opracować alternatywy dla CoD” - tłumaczy Microsoft, cytowany przez VGC.
„Okres 10 lat rozciągnie się na kolejną generację konsol. Ponadto praktyczny efekt tego środka zaradczego wykroczy poza okres 10 lat, ponieważ w gry pobrane w ostatnim roku obowiązywania umowy będzie można nadal grać przez cały okres użytkowania tej konsoli (i dłużej, dzięki kompatybilności wstecznej)”.
Wątpliwe jest, aby do Sony przemówił ten argument, bo w rozmowach z regulatorami firma nazywa Call of Duty serią, której nie da się zastąpić lub podrobić. Przykładowo w dokumentach przedstawionych brazylijskiej radzie ochrony gospodarczej, Sony nazwało CoD „grą kluczową, blockbusterem, grą AAA, z którą nie można rywalizować”.
CMA ma czas do 26 kwietnia, by wydać finalne orzeczenie w sprawie przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.