Microsoft zajmie się wydawaniem gier tworzonych z myślą o chmurze
Firma utworzyła nowy oddział.
Microsoft coraz mocniej stawia na streaming. Firma poinformowała o utworzeniu dywizji, która skupi się na wydawaniu gier tworzonych z myślą o chmurze.
Nowy oddział funkcjonuje w ramach Xbox Game Studios Publishing, a na jego czele stanęła Kim Swift, która jest autorką uznanego Portala. Kobieta jakiś czas temu pracowała nad platformą Stadia, a do koncernu z Redmond dołączyła w ubiegłym roku.
Dywizja skupi się na grach „natywnych dla chmury” na wyłączność ekosystemu Xbox. Mowa więc o produkcjach nie tyle streamowanych do urządzenia odbiorcy, co zawierających elementy, które stworzono z wykorzystaniem mocy zewnętrznych serwerów.
Projektując tytuły w podobny sposób deweloperzy zyskują dodatkowe możliwości. Chmura może napędzać między innymi fizykę, oświetlenie, czy sztuczną inteligencję - aspekty, które są zazwyczaj ograniczane przez wydajność komputera lub konsoli.
Przykładem zastosowania zewnętrznych serwerów jest tryb sieciowy Crackdown 3, gdzie chmura odpowiadała za system destrukcji, umożliwiając użytkownikom niszczenie ogromnych budynków na małe fragmenty.
W materiale dla deweloperów Swift wymienia różne korzyści ze streamingu. Dla odbiorcy to zniwelowanie konieczności pobierania tytułów i możliwość zabawy na słabym sprzęcie, a dla twórców wspomniana dodatkowa moc obliczeniowa.