Skip to main content

Microsoft zapowiada DirectX 12

Główna funkcja - odciążenie procesora.

Przedstawiciele firmy Microsoft wraz z partnerami z Nvidii i firmy Intel zapowiedzieli dziś nową wersję interfejsu programistycznego DirectX.

Wydajność kart graficznych zawsze rosła w zauważalnie szybszym tempie, niż wydajność procesorów

Głównym usprawnieniem i najważniejszą funkcją DirectX 12 ma być lepsza współpraca z procesorami wielordzeniowymi i odciążenie ich. Podobne założenia przyświecają przedstawionej w ubiegłym roku technologii Mantle od AMD.

„DX12 koncentruje się na radykalnym zwiększeniu jakości grafiki poprzez znaczące zmniejszenie narzutu interfejsu API na procesor” - czytamy w informacji prasowej.

Nowa wersja bibliotek DirectX ma zapewnić deweloperom lepszy dostęp do procesora graficznego i „lepszą kontrolę, możliwość dostosowywania go do zachowania samej gry”.

Technologia będzie wykorzystywana w grach na wszystkich platformach firmy Microsoft. Podczas prezentacji posłużono się produkcją Forza 5 uruchomioną na komputerze z kartą graficzną GeForce Titan Black.

Pierwsze tytuły i aplikacje wspierające DirectX 12 mają pojawić się na rynku pod koniec 2015 roku.

Zobacz także