Microsoft zatrudnił byłego prawnika brytyjskiej królowej, by pomógł przejąć Activision
To już drugi podobny angaż.
Microsoft wzmacnia dział prawny w Wielkiej Brytanii o kolejne mocne nazwisko. Lord David Pannick reprezentował w przeszłości królową Elżbietę II oraz Borisa Johnsona, a teraz zajmie się przekonaniem urzędników, by zaakceptowali transakcję przejęcia Activision Blizzard.
Jeśli wiadomość brzmi znajomo, nie jest to przypadek. Dopiero w poniedziałek informowaliśmy bowiem, że amerykańska firma sięgnęła po usługi Daniela Bearda, innego adwokata słynącego z wyjątkowej efektywności w korporacyjnych sprawach najwyższego szczebla.
Przypomnijmy: w kwietniu Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) w UK poinformował niespodziewanie, że nie zgadza się na przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft, co ten drugi podmiot określił później jako „najczarniejszy dzień” w wieloletniej historii działania na brytyjskim rynku. Teraz szykowana jest apelacja, z udziałem – jak widać – najmocniejszego działu prawnego, jaki można zebrać.
O zaangażowaniu Pannicka informuje teraz Florian Mueller z bloga FOSS Patents, powołujący się na własne źródło „ze znajomościami w społeczności prawników”.
Opisywany adwokat uznawany jest za jednego z najskuteczniejszych w Wielkiej Brytanii. Na liście klientów ma królową Elżbietę II, byłego premiera Borisa Johnsona, którego reprezentował w ramach afery Partygate, a także Manchester City, po oskarżeniach nadużycia finansowe. Do tego Mark Thompson, czyli były szef BBC, którego grupa chrześcijan oskarżała o bluźnierstwo w 2005 roku.
Pannick i Beard na pewno nie będą tani, lecz Microsoft zapewne nie przejmuje się zbytnio wynagrodzeniem, gdy mowa o transakcji opiewającej na niemal 70 miliardów dolarów.
Przed prawnikami sporo pracy, a odwołanie się od decyzji znacznie opóźni cały proces. Trybunał Apelacji Konkurencji zakłada dziewięć miesięcy na rozpatrzenie mało skomplikowanych spraw, a zakup Activision Blizzard zapewne do takich nie należy. Nawet jeśli apelacja się uda, fuzja wróci do ponownego rozpatrzenia w CMA, co również może zająć mnóstwo czasu. Tymczasem na horyzoncie majaczą już kolejne decyzje: amerykańskiego FTC i Unii Europejskiej.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.