Skip to main content

Might & Magic Heroes 7 - Kampania: Nowa opowieść, Mapa: Uczta Bogów

Tomas ponosi konsekwencje sprzeciwu wobec Imperatorowej.

W na tej mapie powraca wielu bohaterów znanych z poprzedniej mapy tej kampanii. Tym razem będziesz mógł ich kontrolować od momentu wykonania pierwszego zadania głównego.

Na mapie ponownie znajduje się aż 9 obelisków. Po odwiedzeniu ich wszystkich poznasz lokalizację Łzy Ashy. Zanieś ją do swojego głównego miasta i z jej pomocą wybuduj maksymalne ulepszenie miasta, a zyskasz moc której przeciwnicy nie będą w stanie się przeciwstawić.

Główny cel mapy jest prosty: pokonać wszystkich wrogów. Przygotuj się na długą rozgrywkę. Przeciwnicy posiadają dużą armią i lepiej rozwinięte miasta, dlatego nie licz na szybkie zwycięstwo.

Zadanie główne: Przed burzą

Cel: Porozmawiaj z sojusznikami

Jest to pierwsze zadanie jakie otrzymasz po wczytaniu mapy. Wokół Tomasa znajduje się trzech sojuszników, każdy z nich ma jakąś radę dla bohatera. Porozmawiaj z nimi, a cel zostanie wykonany.

Elia, jeden z sojuszników, odda Tomasowi cały zestaw artefaktów. Wyposaż go w nie, zanim przystąpisz do wykonywania dalszej części zadania.

Cel: Udziel odpowiedzi Księciu Gryfa

Wróć do Księcia Gryfa i porozmawiaj z nim. Tomas odmówi ukorzenia się przed Imperium i ogłasza Hammerfall wolnym miastem.

Zadanie zostanie wykonane, a gracz otrzyma Napierśnik Strażnika oraz kontrolę nad kilkoma bohaterami oraz miastami.

Zadanie główne: Obrońca Hammer Fall

ZCel: Pokonaj Siergieja i jego sojuszników

Chociaż na końcu poprzedniej mapy Tomasowi udało się pokonać Siergieja i jego armię, temu udało się zbiec. Zyskał on teraz dostęp do armii Imperium. Aby obronić Hammerfall musisz stawić mu czoło i pokonać wszystkich jego sojuszników.

Wrogowie dysponują dwoma świetnie wyposażonymi miastami

Od początku tego zadania dysponujesz trzema miastami, przy czym wróg tylko dwoma. Nie oznacza to wcale, że masz sporą przewagę - jedno z posiadanych przez gracza miast to Osada Orków, a włączenie orkowych oddziałów do armii Przystani jest nieco problematyczne.

Wróg nie będzie nawet próbował łączyć armii, dlatego najlepiej, abyś przekazał wszystko swojemu najsilniejszemu bohaterowi i powoli, acz skutecznie, zabezpieczał kolejne obszary. Oczywiście może to skutkować tym, że przeciwnik minie Tomasa i ruszy na puste miasta, jednak jeżeli po drodze zdobędziesz wszystkie kopalnie i siedliska, to wróg zajmie się ich odbijaniem.

W zabezpieczaniu swojego terytorium pomogą też garnizony. Stoją one na każdej drodze prowadzące na tereny Hammerfall, dlatego wróg będzie potrzebował naprawdę silnej armii, aby dostać się na terytorium wolnego miasta.

Garnizony blokują wszystkie przejścia przez środek mapy, da się je jedynie opłynąć

Miasta wroga odnaleźć można bardzo łatwo. Dębowe Wrzosowisko znajduje się w prawym górnym rogu mapy, a Strumień Białych Piasków znajduje się dokładnie na północy. Do obydwu miast można się dostać po prostu podążając drogami na północ.

Większym problemem jest Niezłomna Warownia, fort kontrolowany przez wroga. Prowadzi do niego wydeptana ścieżka, znacznie mniej widoczna niż brukowana droga. Znaleźć ją można dokładnie na północ od Hammerfall, tuż przy rzece.

Najtrudniej jednak dotrzeć do Urwiska Danagron. Znajduje się ono w lewym górnym rogu mapy i dostać się do niego można tylko poprzez Wejście do Świata Duchów, znajdujące się niedaleko wyżej wspomnianego fortu.

Jeszcze na samym początku rozgrywki jedno z miast Tomasa zostanie zaatakowane przez armię Imperium. Nie musisz się martwić przegraną walką - nie sprawi ona, że zadanie to zostanie zakończone. Przegrasz tylko jeżeli utracisz wszystkie miasta lub wszystkich bohaterów.

Zdobycie miast nie wystarczy, aby wygrać. Musisz jeszcze pokonać wszystkich bohaterów wroga krążących po mapie. Gdy tylko to zrobisz, zadanie oraz mapa zostaną ukończone. Tym samym ukończysz też tę kampanię!

Powrót do spisu treści: Might & Magic Heroes 7 - Poradnik i opis przejścia

Zobacz także