Skip to main content

Might & Magic Heroes 7 - Kampania: Odyseja zmierzchu, Mapa: Sen jak śmierć nieprzespany

Kontynuujemy kampanię Sylvan, przechodząc trzecią mapę.

Po wydostaniu się z wysp zajmowanych przez zwierzoludzi Wysloth i jego towarzysze trafili na zieloną wyspę. Po krótkim filmiku wprowadzającym dowiesz się, że większość elfów, w tym część bohaterów, została opętana przez nieznany czar, co zmusiło głównego bohatera tej kampanii do ucieczki.

Zaczynasz samotnie, jednak na prawo od bohatera znajduje się miasto, które możesz przejąć. Jest to pierwsza mapa tej kampanii, na której znajdziesz zadanie dodatkowe. Ich opis znajduje się pod opisem zadań głównych.

Zadanie główne: Wyspa rozkoszy

Cel: Przeszukaj wyspę i znajdź przyczynę apatii

Musisz dowiedzieć się co takiego wpłynęło na leśny elfy, że zwróciły się przeciwko Wyslothowi. W tym celu, po zebraniu odpowiedniej armii, przekrocz garnizon na północ od miasta Gilthal, a następnie udaj się na wschód, aż dotrzesz do krawędzi mapy.

Przyczyną całego zamieszania okazują się kwiaty Lurthilu

Gdy tylko krzew Lurthilu znajdzie się w polu widzenia Wyslotha, zadanie zostanie wykonane, a bohater otrzyma 20 000 PD oraz 2 punkty przywództwa.

Zadanie główne: Ogniste panaceum

Cel: Spal błękitny krzew Lurthil na północnym wschodzie

Jest to krzew, dzięki któremu zakończyłeś poprzednie zadanie. Aby go spalić, będziesz musiał najpierw pokonać jego strażników, meduzy i zabójców.

Cel: Spal błękitny krzew Lurthil na północnym zachodzie

Ten krzew jest chroniony przez Danan, z którą nie wolno Ci walczyć, ponieważ pokonanie jej skutkuje anulowaniem innego zadania głównego - Krew niewinnych.

Danan, tak jak inne leśne elfy, odżywia kwiaty z krzewu Lurthil, który wywołuje u niej apatię

Ponieważ od początku gry masz widok na miasto kontrolowane przez Danan, poczekaj aż ta się do niego uda, a następnie odwiedź krzew, przy którym spędza ona większość czasu. Co ważne, nie możesz wejść w jej pole widzenia, ponieważ wtedy zacznie za Tobą podążać, pomimo znacznie mniejszej armii.

Cel: Spal błękitny krzew Lurthil na południowym zachodzie

Trzeci z krzewów Lurthil znajduje się na południu zachodniej wyspy. Aby dostać się do krzewu omijając przy tym Sylraela, musisz okrążyć górę i wejść na nią od zachodu.

Sylrael podobnie jak Danan, odżywia się kwiatami niebezpiecznego krzewu i chroni go nawet przed przyjaciółmi

Cel: Spal błękitny krzew Lurthil na południu

Ten błękitny krzew znajduje się na sporej wyspie na południu mapy. Aby się do niego dostać, będziesz musiał najpierw zniszczyć oddział Słonecznych Jeleni.

Ostatni krzew znajduje się na wzniesieniu, dzięki czemu łatwo go odnaleźć

Po spaleniu wszystkich 4 krzewów zadanie zostanie wykonane, a Wysloth otrzyma 30 000 PD. Dodatkowo Danan i Sylrael staną się na nowo sojuszniczymi bohaterami i otrzymasz miasto Damwen.

Zadanie główne: Krew niewinnych

Cel: Nie skrzywdź Danan i Sylraela

Zadanie to wymaga od Ciebie unikania walki z Dananem i Sylraelem, którzy są pod kontrolą krzewu Lurthil. Oznaczane jest ono jako wykonane po wykonaniu zadania Ogniste panaceum.

W nagrodę Wysloth otrzymuje Łuk z Rogu Jednorożca oraz po 5 punktów przywództwa i przeznaczenia.

Zadanie główne: Krew niewinnych

Cel: Znajdź Ashbeth w jej podziemnej kryjówce

Podczas wykonywania zadania związanego z paleniem krzewów Lurthil, dowiesz się że zostały one zasadzone przez mroczną elfkę, która chciała w ten sposób uniemożliwić dotarcie leśnych elfów do Kuźni Żywiołów.

Udaj się na południową wyspę i skorzystaj z wrót do podziemi. W pierwszej kolejności udaj się na południe, gdzie znajdziesz Ołtarz Arkatha. Pozwoli on przejść przez jedną z dwóch pieczęci blokujących ścieżkę w prawy górny róg mapy podziemi.

Ołtarz otwiera pieczęcie tylko o takim samym kolorze co on

Zanim jednak przekroczysz Pieczęć Arkatha, udaj się na południowy zachód podziemi i wejdź w interakcję z Ołtarzem Elratha. Żółta pieczęć chroni portal do kolejnego Ołtarza, którego odwiedzenie umożliwia przejście przez drugą z pieczęci prowadzącą do mrocznych elfów.

Po odwiedzeniu Ołtarza Malassy możesz w końcu udać się ścieżką prowadzącą w prawy górny róg podziemi. Po drodze musisz przejść przez Pieczęć Arkatha oraz Pieczęć Malathy, których ołtarze przed chwilą odwiedziłeś.

Cel: Pokonaj Ashbeth

Po dotarciu na teren mrocznych elfów usłyszysz rozmowę pomiędzy Danan i Ashbeth. Pomimo pokrewieństwa, Danan chce abyś odnalazł i zabił Ashbeth. Spodziewając się ataku, skryła się ona w swoim mieście.

Lochy są silnie strzeżonym zamkiem, dlatego jeżeli nie czujesz się na siłach, możesz poświęcić kilka tygodni aby zebrać armię z dwóch posiadanych miast

Ashbeth jest dobrze rozwiniętym bohaterem, do tego dysponuje sporej wielkości armią. Musisz pokonać ją gdy ta kryje się w mieście, dlatego walka będzie wyjątkowo ciężka - oddziały schowane za murami zawsze otrzymują mniej obrażeń od strzelców, choć sami zadają tyle samo.

Po wygranej walce otrzymasz 5 000 sztuk złota, a Wysloth 35 000 PD.

Zadanie główne: Pomiędzy Shardis i Sorleth

Cel: Wejdź na statek i popłyń przez Cieśninę Malsini

Po wygranej walce z poprzedniego zadania obejrzysz krótki filmik, podczas którego magiczne korzenie odblokują nową drogę morską. Gdy dotrzesz do cieśniny, cel zostanie wykonany.

Cel: Przepłyń bezpiecznie przez Cieśninę Malsini

Droga przez cieśninę prowadzi prowadzi przez dwa wiry morskie. Jeden z nich prowadzi do Shardis, dużej ilości Behemotów, a drugi z nich do Sorleth, podobnej ilości Hydr. Niezależnie którą drogę wybierzesz, czeka na Ciebie walka, do której lepiej się wcześniej przygotować.

Cel: Wybierz: Pokonaj Shadris albo Sorleth

Aby ukończyć ten cel, musisz pokonać oddział, do którego się zbliżyłeś podróżując przez wiry morskie. Po wygranej walce, zadanie zostanie wykonane, a Wysloth otrzyma po 5 punktów mocy i przywództwa. Mapa zostanie też ukończona.

Zadnie dodatkowe: Skradzione dziedzictwo

Cel: Znajdź tajną kryjówkę piratów

Zadanie to rozpoczyna się w momencie, gdy udasz się do neutralnej armii, znajdującej się na południe od miasta Gilthal. Podczas rozmowy z korsarzami dowiesz się, że zostali oni wysłani w celu odzyskania artefaktu Księstwa Wilka, który skradli piraci.

Kryjówka piratów znajduje się w prawym dolnym rogu mapy. Dostać się do niej można tylko używając dowolnego statku. Za drobną opłatą jeden z nich możesz zrobić w stoczni, znajdującej się w strefie wpływów miasta Gilthal.

Kryjówka piratów zawiera wiele kosztowności

Cel: Dostań się do kryjówki piratów

Brama do kryjówki jest zamknięta. Aby ją otworzyć, musisz znaleźć trzy dźwignie otwierające. Pierwsza z nich chroniona jest przez jeden z oddziałów pirackich, na małej wyspie z palisadą. Pozostałe dwie znajdują się na małej podłużnej wysepce tuż obok kryjówki.

Cel: Dostarcz Smocze Serce do Bractwa Mieczowego

Po zebraniu artefaktu z kryjówki piratów możesz zachować go zachować dla siebie, albo oddać go jego właścicielom. Jeżeli zdecydujesz się zwrócić Smocze Serce, zadanie zostanie wykonane, a Wysloth w nagrodę otrzyma 3 000 PD oraz 6 Mistrzów Miecza, jednostek o poziomie legendarnym.

Zadanie dodatkowe: Twierdza Piratów

Cel dodatkowy: Pokonaj armie piratów

Zadanie to rozpoczyna się automatycznie po odkryciu prawej strony mapy, która okupują piraci. Są to ci sami piraci, którzy ukradli artefakt z zadania Skradzione dziedzictwo.

Wsiądź na statek i udaj się do kryjówki piratów, w prawy dolny róg mapy. Znajdziesz tam trzy wrogie oddziały, dwa na wyspach i jeden na statku. Po rozprawieniu się z nimi, zadanie zostanie wykonane, a w nagrodę otrzymasz 2 500 sztuk złota oraz artefakt Kusza Pirata.

Następnie: Might & Magic Heroes 7 - Kampania: Odyseja zmierzchu, Mapa: Portale ulotnych snów.

Powrót do spisu treści: Might & Magic Heroes 7 - Poradnik i opis przejścia

Zobacz także