Mimo dużego spadku popularności, Palworld nie przejdzie na model free-to-play
Twórcy dementują plotki.
Nie jest tajemnicą, że Palworld może się teraz cieszyć zaledwie ułamkiem popularności z okresu największego „boomu” na grę. Pojawiające się z tego powodu pogłoski o przejściu Palworld na model free-to-play lub zmianę w grę-usługę okazują się jednak nieprawdziwe. Dementują je sami twórcy gry, uspokajając fanów i wyjaśniając przyczynę zamieszania. Przy okazji zdradzają też potencjalne plany na rozwój swojego flagowego tytułu.
Dyrektor generalny studia Pocketpair, Takuro Mizobe, stwierdził w wywiadzie udzielonym japońskiemu serwisowi ASCII.jp, że nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje, czy Palworld pozostanie tytułem płatnym. Jego słowa odbiły się tak szerokim echem, że twórcy gry postanowili oficjalnie się do nich odnieść i zdementować powstałe w ich wyniku plotki.
„Nie zmieniamy modelu biznesowego naszej gry, pozostanie ona grą typu buy-to-play, a nie free-to-play lub grą usługą.” - czytamy w oświadczeniu opublikowanym na oficjalnym profilu gry w serwisie X.
„Niedawno opublikowano artykuł, w którym omawialiśmy możliwy przyszły kierunek Palworld i pomysły na długofalowy rozwój gry. W rzeczywistości wywiad ten został przeprowadzony kilka miesięcy temu. W tym czasie wciąż rozważaliśmy najlepszą drogę rozwoju dla Palworld, która pozwoli grze się rozwinąć i zapewni jej długowieczność. Wciąż omawiamy to wewnętrznie, ponieważ znalezienie idealnej ścieżki jest dość trudne, ale już zdecydowaliśmy, że model free-to-play/gry-usługi nie jest dla nas odpowiedni.” - wyjaśniają deweloperzy z Pocketpair.
Swoje decyzje tłumaczą faktem, że Palworld nie został zaprojektowany z myślą o modelu free-to-play, a dostosowanie gry do niego wymagałoby zbyt wiele pracy. Jednocześnie zaznaczają, że dopuszczają możliwość wprowadzenia skórek i DLC jako sposób na wsparcie rozwóju gry, lecz pomysł ten jest jeszcze na wczesnym etapie i wymaga konsultacji z graczami.
Obecnie Palworld pozostaje tytułem płatnym, dostępnym na PC oraz konsolach Xbox ONE i Xbox Series X/S w cenie ok. 140 zł lub w ramach usługi Xbox Game Pass. Gra może ukazać się również na PlayStation 5, o czym świadczą wskazówki pozostawione przez twórców oraz ogłoszone w lipcu podjęcie współpracy z Sony. Więcej szczegółów poznamy podczas tegorocznego Tokyo Game Show, które odbędzie się w dniach 26-29 września.