Minecraft dostał ray tracing na konsolach "przez pomyłkę"
Nie ma planów na taką opcję.
Microsoft sprecyzował, że nie ma planów na wprowadzenie ray tracingu do konsolowych wersji Minecrafta. Opcja pojawiła się w wersji beta gry „przez pomyłkę” - potwierdza wydawca.
„Poprzednia wersja Minecraft Preview, dostępna dla użytkowników programu Xbox Insiders, przez pomyłkę uwzględniała prototypowy kod ze wsparciem ray tracingu na konsolach” - napisano na Twitterze.
„Ten prototypy kod został już usunięty z wersji Preview i nie symbolizuje planów na to, by w bliskiej przyszłości wprowadzić wsparcie ray tracingu na konsolach” - dodano.
Jak jednak widać, prace nad rozwiązaniem trwają, więc kluczowe w powyższym oświadczeniu może być słowo mówiące o „bliskiej” przyszłości. Kto wie, co wydarzy się w dłuższym terminie.
Nietypowy dodatek do testowych wersji na Xbox Series X/S ujawnił we wtorek Tom Warren z serwisu The Verge, demonstrując stosowny suwak w opcjach graficznych. Na pierwszy rzut oka ray tracing działał całkiem sprawnie.
Microsoft zapowiadał wsparcie dla zaawansowanego oświetlenie już w 2019 roku, lecz funkcja trafiła jak na razie wyłącznie do wersji PC.