Skip to main content

Minecraft dostanie najwyraźniej dedykowaną wersję Xbox Series X/S

Z ray tracingiem?

Wygląda na to, że Minecraft dostanie wkrótce wersję dedykowaną konsolom Xbox Series X/S. Produkcja jest oczywiście dostępna na tym sprzęcie, lecz w ramach kompatybilności wstecznej.

Wieści nie są jeszcze oficjalne, lecz serwis VGC doszukał się kategorii wiekowej gry w takiej odsłonie, wystawionej przez niemiecki urząd USK. Źródła tego typu są zazwyczaj wiarygodne - nie każdy może zgłosić tytuł do certyfikacji, a dzieje się tak zazwyczaj na krótko przed debiutem.

Jak wspomniano, obecnie liczni miłośnicy produkcji grają na Xbox Series X/S poprzez włączenie wersji Xbox One. Sprzęt obecnej generacji może zaoferować więcej i choć nie znamy obecnie żadnych detali na temat nowości, to do głowy przychodzi choćby wsparcie dla ray tracingu.

Zwłaszcza, że taka opcja była już dostępna w grze, ale tylko przez chwilę. W kwietniu 2022 roku Microsoft wyjaśniał, że wersja beta z zaawansowanym śledzeniem promieni została opublikowana „przez pomyłkę” w wersji Preview.

Takie rzeczy (na razie) tylko na PC

„Ten prototypy kod został już usunięty z wersji Preview i nie symbolizuje planów na to, by w bliskiej przyszłości wprowadzić wsparcie ray tracingu na konsolach” - wyjaśniano wówczas. Na pierwszy rzut oka ray tracing działał całkiem sprawnie już wtedy i nie jest jasne, skąd tak długie oczekiwania.

Microsoft zapowiadał wsparcie dla zaawansowanego oświetlenia już w 2019 roku, lecz funkcja trafiła jak na razie wyłącznie do wersji PC.

Zobacz także