Minecraft dostanie najwyraźniej dedykowaną wersję Xbox Series X/S
Z ray tracingiem?
Wygląda na to, że Minecraft dostanie wkrótce wersję dedykowaną konsolom Xbox Series X/S. Produkcja jest oczywiście dostępna na tym sprzęcie, lecz w ramach kompatybilności wstecznej.
Wieści nie są jeszcze oficjalne, lecz serwis VGC doszukał się kategorii wiekowej gry w takiej odsłonie, wystawionej przez niemiecki urząd USK. Źródła tego typu są zazwyczaj wiarygodne - nie każdy może zgłosić tytuł do certyfikacji, a dzieje się tak zazwyczaj na krótko przed debiutem.
Jak wspomniano, obecnie liczni miłośnicy produkcji grają na Xbox Series X/S poprzez włączenie wersji Xbox One. Sprzęt obecnej generacji może zaoferować więcej i choć nie znamy obecnie żadnych detali na temat nowości, to do głowy przychodzi choćby wsparcie dla ray tracingu.
Zwłaszcza, że taka opcja była już dostępna w grze, ale tylko przez chwilę. W kwietniu 2022 roku Microsoft wyjaśniał, że wersja beta z zaawansowanym śledzeniem promieni została opublikowana „przez pomyłkę” w wersji Preview.
„Ten prototypy kod został już usunięty z wersji Preview i nie symbolizuje planów na to, by w bliskiej przyszłości wprowadzić wsparcie ray tracingu na konsolach” - wyjaśniano wówczas. Na pierwszy rzut oka ray tracing działał całkiem sprawnie już wtedy i nie jest jasne, skąd tak długie oczekiwania.
Microsoft zapowiadał wsparcie dla zaawansowanego oświetlenia już w 2019 roku, lecz funkcja trafiła jak na razie wyłącznie do wersji PC.