Minecraft jako strategia czasu rzeczywistego w wizji pracownika studia Mojang
Prototyp zrealizowany w ramach rozmowy kwalifikacyjnej.
Brendan Sullivan to artysta, który niedawno dołączył do studia Mojang. Deweloper został zatrudniony, po tym, jak w ramach testu przygotował koncepcję projektu zamieniającego Minecrafta w strategię czasu rzeczywistego.
Starając się o pracę, mężczyzna otrzymał dosyć nietypowe zadanie przekształcenia popularnej produkcji w „zupełnie nową grę”. Postanowił więc stworzyć prototyp tytułu będącego przedstawicielem gatunku RTS.
Sullivan zwraca uwagę, że podstawowe mechanizmy rozgrywki Minecrafta, czyli między innymi zbieranie surowców, pasują do reguł strategii czasu rzeczywistego. Opublikowane przez dewelopera na Twitterze GIF-y ukazują hipotetyczną grę w akcji.
Artysta przedstawił wydarzenia w rzucie izometrycznym. Nie zabrakło również wspomnianego gromadzenia zasobów, a także zaznaczania jednostek oraz walki z żołnierzami armii kierowanej przez przeciwnika.
Zobacz: Minecraft - poradnik i najlepsze porady
Projekt otrzymał roboczą nazwę Minecraft Tactics. Nie wiadomo, czy kiedykolwiek stanie się pełnoprawną produkcją, ale biorąc pod uwagę, że dzięki swojej pracy Sullivan dołączył do zespołu Mojang, nie jest to wykluczone. Tym bardziej, że słynna gra doczekała się już nietypowych odsłon - przykładowo obecnie powstaje tytuł w stylu Diablo.
Następnie: Komputerowi przeciwnicy w Street Fighter 2 to oszuści - udowadnia wideo fana bijatyki