Skip to main content

Minecraft - przetrwanie: jak walczyć, tworzenie broni (dzień 2)

Walka z mobami i wytwarzanie pierwszej broni.

Pierwsza doba w grze dobiegła końca i zbliża się nowy poranek w Minecraft. W trakcie drugiego dnia dowiemy się, jak walczyć z mobami oraz przygotować posiłki. Poznamy również podstawy leśnictwa i rolnictwa - przystąpimy do uprawy zboża i trzciny cukrowej.

Głód wpływa na potencjał bohatera, uniemożliwiając mu od pewnego momentu bieg czy niemal uśmiercając. Zanim opuścimy bazę, sprawdźmy, czy posiadamy odpowiednią broń. Na początek skonstruujmy drewniany miecz (1). W tym celu należy na stole rzemieślniczym użyć patyka i dwóch desek. Drewniany kilof (2) wymaga dwóch patyków i trzech desek. Potrzebny materiał zdobędziemy w terenie.

W nocy widzieliśmy wrogo nastawione moby (kreatury). Agresywne byty rozpoznamy po tym, że kierują się w stronę bohatera, jeśli ten znajdzie się w ich zasięgu wzroku. Kiedy nastaje dzień, większość wrogów płonie na skutek rażenia światłem słonecznym i w końcu ginie. Niektóre ukrywają się pod wodą i mogą niespodziewanie zaatakować w trakcie pływania.

Przed wyjściem poza schron przyporządkujmy broń do paska szybkiego dostępu. Warto stworzyć dwa lub więcej egzemplarzy uzbrojenia, ponieważ każde narzędzie i broń niszczy się wraz z kolejnym użyciem.

Walka z mobami

Walka z większością przeciwników polega na zadawaniu jak największej liczby ciosów i ciągłym odskakiwaniu. Creeper (3) to zielony stwór, który wybucha, jeżeli bohater znajdzie się zbyt blisko niego. Walka z tym mobem polega na zadawaniu mu pojedynczego ciosu i odskoku w tył, aby nie wywołać eksplozji. Czynności wykonujemy do momentu, aż pokonamy przeciwnika.

Wiele wrogów nie radzi sobie z pływaniem w wodzie. Unoszących się przeciwników bez problemu zabijemy stojąc na brzegu rzeki czy jeziora. Fosa i kanały wokół schronu zatrzymają większość przeciwników. Niebezpieczne są upiory (4) (fantomy), które pojawiają się, jeśli gracz nie spał co najmniej trzy dni. Atakują Steve'a z powietrza, więc jeśli widzimy je na niebie, należy zadbać o zadaszenie schronienia.

Nietypowym przeciwnikiem jest Enderman (5). To wysoki, silny mob, którego znakiem rozpoznawczym są rozsiewane dookoła różowe płatki kwiatów. Potrafi się teleportować i przesuwać bloki. Atakuje wyłącznie wtedy, kiedy wyprowadzimy cios lub obserwujemy go powyżej nóg. Jeżeli pojawi się w pobliżu, patrzmy w dół, aż zniknie.

Następnie: Minecraft - przetrwanie: jedzenie, jak zdobyć (dzień 2)

Spis treści: Minecraft - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Minecraft - przetrwanie: schody, jak stworzyć (dzień 1)

Zobacz także