Minecraft z nowym systemem generowania światów - wkrótce ważny patch
Jest też sporo innych nowości.
Minecraft w wersji 1.18 zadebiutuje jeszcze w tym miesiącu, 30 listopada - ogłosiło studio Mojang.
Mowa o wszystkich wersjach sprzętowych: The Java Edition na PC, a także Bedrock Edition na - uwaga - PlayStation 4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch, iOS, Androida, Windows 10 i 11.
Oczekiwane rozszerzenie - zatytułowane Caves & Cliffs Update: Part II - wprowadza między innymi przeprojektowany system generowania światów, uwzględniający rozbudowane jaskinie, gdzie znajdziemy nowe bloki, przeciwników i przedmioty. Do tego mniejsze innowacje - jak świeczki.
Nowości miały pojawić się latem tego roku, lecz ostatecznie zostały rozdzielone na dwie części, ze względu na „znaczące wyzwania techniczne”.
Twórcy powtórzyli teraz, że pomimo takiego podejścia, w nadchodzącej aktualizacji nadal zabraknie trzech istotnych nowości, które zapowiedziano już wcześniej: archeologii, tobołków i kozich rogów.
„Te elementy nie zostały anulowane, ale wstrzymane na dalszą przyszłość" - wyjaśnia Mojang. Jak dodano, nie pojawią się nawet w nadchodzącej wersji 1.19, zatytułowanej Wild.