Minecraft z realistyczną grafiką, dzięki ray tracingowi i fanowskim teksturom
Nowe oblicze słynnej gry.
Jeden z miłośników Minecrafta opublikował materiał, który prezentuje grę z realistyczną oprawą wizualną. Efekt osiągnięto, dzięki specjalnej paczce tekstur i ray tracingowi, czyli technice śledzenia promieni w czasie rzeczywistym.
Internauta posługujący się pseudonimem hodilton użył Stratum Textur Pack w rozdzielczości 2K. Pakiet za pomocą zróżnicowanych efektów graficznych znacznie zmienia wygląd obiektów w słynnej produkcji.
Gracz zastosował też Continuum RT - najnowszą odsłonę cieni, dodających obsługę ray tracingu. Mechanizm bazuje na takich metodach oświetlenia, jak Voxel Cone Tracing oraz Spatio-Temporal Filtering
Wykorzystanie obu wspomnianych paczek znacznie udoskonala oprawę graficzną Minecrafta. Wirtualne obiekty nadal są kanciaste, ale poszczególne elementy - w tym kamienne bloki i liście - wyglądają bardzo realistycznie.
Oczywiście ładniejsza warstwa wizualna wiąże się ze wzrostem wymagań sprzętowych. Internauta hodilton uruchomił grę na komputerze wyposażonym między innymi w procesor Intel Core i7 6700k, kartę graficzną GeForce GTX 1080Ti i 16 GB pamięci RAM.
Aby jednak samemu sprawdzić tekstury Stratum w rozdzielczości 2K, należy wesprzeć finansowo twórcę pakietu w serwisie Patreon. Dostęp uzyskamy po uiszczeniu miesięcznej opłaty w wysokości 25 dolarów.
Podobnie jest w przypadku Continuum RT, które pobierzemy, jeżeli zapłacimy co najmniej 30 dolarów. Zainteresowani mogą jednak zastosować starsze i darmowe edycje rozwiązania lub użyć alternatywnych cieni, z którymi kompatybilna jest paczka tekstur.
Źródło: Projekt Continuum