Mirror's Edge Catalyst - Misja: The Shard
Czy zniszczenie Odbicia dojdzie do skutku i spotkasz się z Krugerem?
Udaj się na spotkanie z Plastic. Tam rozpoczniesz zadanie The Shard, w którym udasz się na szczyt Miasta Szkła, gdzie spróbujesz zniszczyć diaboliczny projekt Krugera. Biegnij do pierwszego znacznika misji, gdzie otworzysz właz i rozpoczniesz oficjalną część misji. Czas więc na konfrontację z Krugerem i próbę zniszczenia Odbicia.
Rozpoczniesz od podróży na dachu pociągu. Okazjonalnie będziesz dojeżdżał do sygnalizatorów świetlnych i innych przeszkód, przed którymi będziesz musiał się szybko pochylić. W przeciwnym wypadku możesz ryzykować upadkiem, a nawet zgonem.
Kolejną fazą będzie bieg po szklanym dachu, który z czasem będzie pękał i się zapadał. Istotne w tej fazie jest także podskakiwanie w kluczowych momentach. Gdy dotrzesz na koniec, do ściany, wskocz na windę, która zawiezie cię na górę. Stamtąd wskocz na kolejną, a potem na jeszcze jedną.
Wdrapanie się na szczyt największego wieżowca
Następnie przeskakuj pomiędzy kolejnymi rurami i stopniowo pnij się do góry. Przejdź przez czerwone drzwi i podążaj przed siebie, aż natkniesz się na pierwszych przeciwników w białym korytarzu ze schodami na jego końcu. Po ich likwidacji wespnij się po wspomnianych schodach, skąd trafisz na dach budynku z ogromnym śmigłem. Musisz przyczepić się liną do jednego z jego końców, aby przetransportować się do kolejnego poziomu.
Biegnij jedyną możliwą ścieżką, aby na końcu drogi przeskoczyć przez jedną turbinę, którą na chwilę unieruchomi Plastic. Zdolna dziewczyna. Podążaj dalej według wskazań wzroku sprintera, aż dotrzesz do bardzo wysokiego szybu windy. Znajdują się tam skrzące rury, po których musisz wspinać się coraz wyżej.
Oczywiście będziesz musiał pomiędzy nimi przeskakiwać, co nie powinno dziwić w żadnym stopniu. Z góry jednak okazjonalnie będą spadać różnego typu przedmioty, więc musisz mądrze przemieszczać się pomiędzy kolejnymi rurami. W pewnym momencie dotrzesz do małego balkoniku, gdzie gra zapisze twój postęp. W razie upadku zaczniesz od tego miejsca.
W końcu zauważysz otwarty szyb wentylacyjny, wskocz do niego i kontynuuj podróż jedyną możliwą ścieżką. Na jej końcu wyjdziesz na zewnątrz, do bardzo interesująco zaprojektowanego atrium. Używając liny do huśtania przechodź pomiędzy kolejnymi platformami i wdrapuj się coraz wyżej.
Po powrocie do budynku raz jeszcze trafisz do bliźniaczo wyglądającego szybu windy ze spadającymi z góry przedmiotami. Strategia pozostaje ta sama, jak w poprzednim przypadku. Kolejnym etapem, po dotarciu na górę, będzie przebieganie po zapadających się kładkach i wspinanie się na coraz to wyższe ich poziomy.
Będąc niemal na szczycie budynku będziesz musiał przejść po linie na drugą stronę, skąd raz jeszcze musisz zaczepić się do obracającego śmigła, po czym wskoczysz przez szybę do wnętrza. Biegnij przed siebie, aż napotkasz na ogromną grupę nieprzyjaciół. Walcząc z nimi nie masz zbytnio szans, więc po prostu pozostawaj w ruchu i staraj się ich unikać, aż Plastic otworzy drzwi szybu windy. Wbiegnij tam i po raz kolejny wspinaj się do góry.
Potem wskoczysz przez szyb wentylacyjny i drzwi na zewnątrz, skąd wespniesz się jeszcze wyżej po drabinowej konstrukcji budynku. Tam znajdziesz wejście do gabinetu Krugera. Podbiegnij do konsoli i wykonaj na niej interakcję.
Walka z Łowcami
Teraz czeka cię mały koszmar, bowiem będzie to walka z dwoma łowcami. Przeciwnik ten na pewno napsuł ci krwi podczas pierwszego z nim zetknięcia. Nie będzie jednak tak źle, zwłaszcza jeśli wykorzystywałeś punkty umiejętności na drzewka walki.
Wokół pomieszczenia rozmieszczone są co jakiś czas zakrzywione ekrany, po których możesz biegać, ładując jednocześnie osłonę. Dopiero gdy jesteś pewny całkowitego zapełnienia paska, zeskakuj na ziemię, podbiegaj do jednego Łowcy i atakuj go, po czym powtarzaj czynność. Zawsze doskakuj do tego samego wroga, a dopiero po jego zneutralizowaniu, zajmij się drugim.
Może być to dość żmudna czynność, ale jedynie taka strategia zagwarantuje ci sukces. Nawiązanie otwartej bitwy z obydwoma skończy się błyskawiczną porażką, pozostawaj więc cały czas w ruchu. Po wyeliminowaniu zagrożenia uruchomi się animacja.
Po jej zakończeniu biegnij jedyną możliwą ścieżką, zwieńczoną zjazdem na bardzo długiej tyrolce. Gdy wbiegniesz do przeszklonego pomieszczenia i wybiegniesz na taras, uruchomi się kolejny przerywnik filmowy, po którym misja dobiegnie końca.
Gratulujemy, ukończyłeś Mirror's Edge Catalyst!
Następnie: Mirror's Edge Catalyst - Misja poboczna: Kurierka, Martwe gołębie - Erato, Talia
Powrót do spisu treści: Mirror's Edge Catalyst - Poradnik, Solucja